Gemert zaterdag in Odiliapeel tegen UDI ’19

31 juli 2017

Na 2 weken van voorbereiden speelt Gemert aanstaande zaterdag (5 augustus) om de Ton van Lanen Trofee tegen medehoofdklasser Udi ’19. De wedstrijd wordt gespeeld op Sportpark de Smelen in Odiliapeel.

De wedstrijd geldt voor beide ploegen de laatste jaren als een belangrijk ijkpunt in de voorbereiding. De editie van dit jaar is voor Udi ’19 in ieder geval het eerste duel van het nieuwe seizoen. Voor Gemert werd deze week op het allerlaatste moment nog een oefenwedstrijd tegen De Treffers ingelast. Feit blijft dat zowel Gemert als Udi ’19 nog niet compleet aan de aftrap zullen verschijnen.

Bij zowel Gemert als bij Udi ’19 bleven de beide trainers Dennis Dekkers en Bert Ruijsch in het zadel zitten. De selecties daarentegen ondergingen nogal wat veranderingen na het vorige seizoen.

Zo nam Gemert afscheid van Mark van Dijk (gestopt), Yoeri Vissers (Blauw-Geel 38), Vincent Buijssen (Woezik) en Rick Wijnen verkaste naar RPC.

Nieuw bij Gemert, dat zich vooral offensief versterkte dit seizoen, zijn aanvaller Jeremias Carlos David (sc Helmondia), middenvelder Dennis Groen (Deurne), spits Ruben Rodriques (Wilhelmina Boys Best) en doelman Bono Barten die overkwam van DSV uit Sint Anthonis.

Naast deze nieuwe gezichten keert, na enkele jaren bij Nivo Sparta in Zaltbommel te hebben gespeeld, ook met Duane Villanueva een bekend gezicht terug op Sportpark Molenbroek. De veelbelovende jeugdspeler Lars Teuben maakt vanuit de A-jeugd rechtstreeks de overstap naar de A selectie. Tevens worden vanuit het tweede elftal Thijs Fonken en Balder van Osch overgeheveld.

Tegenstander Udi ’19 zag onder andere Robin van Cuijk (Volkel), Anwar Tuithof (Dongen), Gerke van den Akker (Blauw-Geel ’38) en doelman Sander Maas (Woezik) vertrekken en vulde de opengevallen plaatsen op met o.a. ex-Gemertspeler Tufan Koca (Gestel), Sidney Gapko (Geldrop) en doelman Koen van Boxtel (OJC Rosmalen). De meeste ogen zullen bij Udi ’19 echter gericht zijn op Roald van Hout. De spits is na zijn betaald voetbalcarrière, die hem langs RKC, Sparta Rotterdam, FC Eindhoven en Fortuna Sittard voerde, dit seizoen weer teruggekeerd op het oude nest.

Het belooft dus weer een mooi duel te worden aanstaande zaterdag. De aftrap op Sportpark de Smelen begint om 17.00 uur. Voor u als trouwe supporter een mooie gelegenheid om het vernieuwde Gemert in actie te zien. Dus graag tot dan!