Gemert op jacht naar beker in Deurne

6 mei 2018

Donderdag (10 mei, Hemelvaartsdag) staat Gemert voor het tweede jaar op rij in de finale van het toernooi om de districtsbeker. Tegenstander op neutraal terrein – sportpark Kranenmortel in Deurne – is eersteklasser rksv Wittenhorst.

Wittenhorst is opgericht in 1936 en afkomstig uit het Limburgse Horst. Die ploeg komt uit in de eerste klasse D en bezet daar op dit moment de vierde plaats. Afgelopen zondag won de ploeg nog met 2-0 van sv Deurne. De ploeg kreeg half maart plots een andere trainer. Ales Jursic, afkomstig uit Venray, en de club beëindigden de samenwerking per direct, omdat er geen klik meer bleek te zijn met de spelersgroep. De honneurs worden tot het einde van het seizoen waargenomen door Richard Kleuskens, oud-speler én hoofdtrainer van Wittenhorst 1. De club is ook de thuisbasis van bekende spelers als Dirk Marcellis (PEC Zwolle, oud-PSV) en damesinternational Dominique Janssen (Arsenal).

Gemert kent een fraaie bekerhistorie. De ploeg won de districtsbeker al 6 keer. De laatste keer dat dit gebeurde, was in 2012 toen Gemert in Tegelen met 3-1 te sterk was voor hoofdklasser Groene Ster. Hetzelfde Groene Ster dat een paar weken geleden na een ware bekerthriller in het huidige bekertoernooi werd uitgeschakeld (2-1). Daarnaast legde Gemert in 1999 naast het winnen van de districtsbeker ook beslag op de landelijke KNVB Beker voor Amateurs.

De laatste bekerfinale die Gemert speelde was vorig jaar in Panningen. Deze finale leverde de ploeg van Dennis Dekkers een wrange nasmaak op. In Panningen werd toen namelijk kansloos verloren van de toenmalige hoofdklassekampioen Blauw-Geel’38 uit Veghel, 4-0, na een vroege rode kaart voor Bram Jacobs. Aanstaande donderdag dus een mooie gelegenheid om dit recht te zetten.

Gemert, dat haar laatste wedstrijden overtuigend won, kan met het winnen van de beker een mooi seizoen van extra glans voorzien. Daarnaast is het uiteraard een mooi afscheidscadeau voor de vertrekkende spelers en de eveneens vertrekkende trainer Dennis Dekkers, ongeacht wat er straks nog voor moois in het verschiet ligt in de nacompetitie.

Omdat Deurne zowel voor de supporters van Gemert als die van Wittenhorst, waar de animo voor de bekerfinale net als in Gemert erg groot is, prima te bereiken is, belooft het donderdag erg druk te worden. Hopelijk zien wij ook u op sportpark Kranenmortel in Deurne. Aftrap is om 14.30 uur.

Hierbij nog enkele foto’s van de bekerfinale van 2012:

Graag tot dan!