Gemert thuis tegen Vlissingen

28 april 2016

Gemert neemt het zondag op eigen veld op tegen Vlissingen. Als de zwartwittten de drie punten in eigen huis houden en concurrent Groene Ster morst, dan is lijfsbehoud zeker.

Vlissingen maakt een vreemd seizoen door. De ploeg maakte de overstap vanuit de hoofdklasse A. Promotie werd vorig seizoen op een haar na gemist en ook nu was de start veelbelovend. Maar gaandeweg kwam de klad erin. Inmiddels moet de ploeg zich serieus zorgen gaan maken. Trainer Jurriaan van Poelje is inmiddels opgestapt en vervangen door Ruud Pennings. Bovendien kreeg Vlissingen vier punten in mindering naar aanleiding van de ongeregeldheden na afloop van het duel met UDI. Het arbitrale trio zou bedreigd zijn, maar Vlissingen werd vooral bestraft omdat de club later niet de juiste informatie had verschaft richting de bond. De procedures daarover lopen nog door. Het belang is groot, want inmiddels staan de Zeeuwen op een elfde plaats, die straks zou verplichten tot nacompetitievoetbal. Het lijdt geen twijfel dat de ploeg zondag tot het uiterste zal gaan.

De zwartwitten zijn niettemin voorbereid. De zeges op DESO en zeker afgelopen zondag tegen Gestel hebben nieuw zelfvertrouwen gegeven. De terugkeer van Youri van Brussel en Vincent Buijssen na lang blessureleed heeft de ploeg goed gedaan. De selectie zit weer wat ruimer in zijn jasje en dat biedt trainer Bert Ruijsch weer meer opties. Zeker de goede eerste helft van de partij in Eindhoven afgelopen zondag moet de ploeg fiducie geven op een goede afloop.

Er staan na zondag  nog twee wedstrijden op de rol, thuis tegen DOSKO op 8 mei en op tweede pinksterdag uit tegen EHC. Het perspectief is een stuk verbeterd, nu moet Gemert het karwei nog afmaken. Als Gemert zondag drie punten pakt en de nummer twaalf Groene Ster wint niet van tegen Baronie, dan zijn de zwartwitten verzekerd van een nieuw ticket voor de hoofdklasse.

Daar wil je als supporter bij zijn. De wedstrijd begint om 14.30 uur. Tot dan!