Gemert op eigen veld tegen koploper Dongen

27 januari 2016

Voor Gemert 1 staat er zondagmiddag een mooie confrontatie op het programma. Tegenstander is Dongen, dat de ranglijst aanvoert en zich heeft ontpopt tot dé kandidaat voor de titel.

Onze zwartwitten gaan proberen om de ongeslagen status van de lijstaanvoerder te breken. Na veertien wedstrijden staan de Dongenaren op elf zeges en drie gelijke spelen. Een imposante serie, die de ploeg van trainer Ron Timmers een forse marge heeft opgeleverd aan kop van de ranglijst.

Mooi is dat Dongen zelf niet meer moeilijk doet over de favorietenrol en het doel voor de tweede seizoenshelft.  ,,We hebben de eerste periode gepakt, dus ons enige doel van de tweede seizoenshelft kan alleen nog maar het kampioenschap zijn. Alle andere doelen zijn op dit moment niet meer relevant voor ons”, zei Timmers op de eigen website.

De trouwe supporters weten dat Gemert en Dongen de laatste jaren mooie duels uitvochten in de top van de hoofdklasse, vaak met de kampioenskansen als inzet. Dit jaar hangt de vlag er bij Gemert iets anders bij. Het slechte einde van 2015 – met nederlagen tegen DOSKO en Gestel – werd afgelopen weekeinde gevolgd door het verlies tegen Blauw Geel in Veghel. Al met al zit er momenteel niet meer in dan een zevende plaats, waarbij de ploeg moet oppassen niet de aansluiting met de subtop kwijt te raken.

Gezien de kwaliteiten moeten de Gemertenaren zich echter kunnen oprichten. Een wedstrijd tegen de koploper op eigen veld kan dan weleens op het juiste moment komen. Dongen weet hoe moeilijk het kan zijn op sportpark Molenbroek. Vorig jaar nog won Gemert met liefst 3-0 door treffers van Joost Habraken, Vincent Buijssen en Youri van Brussel.

Alle voorwaarden lijken aanwezig voor een heerlijke pot voetbal. Om de koploper te verslaan, zal de steun van het trouwe Gemertse thuispubliek onontbeerlijk zijn. Kom dus zondag naar sportpark Molenbroek om onze zwartwitten aan te moedigen.

De wedstrijd begint om 14.30 uur. Tot dan!