Gemert op eigen veld tegen HSC’21

1 december 2022

Gemert maakt zich op voor de laatste twee wedstrijden van 2022. Belangrijke duels, allebei voor eigen publiek. De zwartwitten stropen de mouwen op en willen koste wat kost punten pakken om straks het kerstreces met een enigszins gerust gemoed te kunnen beginnen.

Komende zondag ontvangt de ploeg van Reinald Boeren HSC’21. Een week later – op zondag 11 december – sluit Gemert de bewogen eerste seizoenshelft af met een thuiswedstrijd tegen O.S.S.’20.

HSC’21 – in 1999 algeheel Nederlands amateurkampioen en in 2004 zondagkampioen – is al decennialang een aansprekende naam in het Nederlandse amateurvoetbal. De Haaksbergers komen sinds het kampioenschap in de hoofdklasse C in 2011 uit in de derde divisie.

De Twentse equipe begon sterk aan de competitie, maar is de laatste weken behoorlijk weggezakt. De ploeg van Daniël Nijhof, die vorige week op eigen veld met 0-1 het onderspit dolf tegen Blauw Geel, haalde uit de laatste zes duels slechts één punt, resulterend in een elfde plaats op de ranglijst.

De ploeg zit dus min of meer in hetzelfde schuitje als onze zwartwitten, de huidige nummer vijftien. Ook Gemert begon goed aan het seizoen maar is inmiddels al wekenlang bezig met een intense worsteling. De 3-0 nederlaag tegen DEM vorige week was de zoveelste tik op de neus voor de mannen van Reinald Boeren.

Het wordt zondag dan ook een duel tussen twee ploegen die snakken naar een overwinning. Vorig seizoen won Gemert op eigen veld met  met 3-1, na onder meer een weergaloze treffer van aanvoerder Joost Habraken. Later in het seizoen nam HSC’21 in Haaksbergen met 3-2 revanche voor deze nederlaag.

In beide wedstrijden waren de krachtsverschillen toen klein, iets wat ook zondag ongetwijfeld weer het geval zal zijn. Hopelijk bent u erbij als de wedstrijd om 14.00 uur in gang wordt gefloten.

Dus graag tot zondag!