Gemert op eigen veld tegen Hoek

15 november 2023

Na de remise tegen OJC, afgelopen zondag, wacht Gemert opnieuw een thuiswedstrijd. Komende zaterdag komt HSV Hoek op bezoek op sportpark Molenbroek. Aanvang om 18 uur.

De op 16 januari 1950 opgerichte Hoekse Sport Vereniging (gemeente Terneuzen) is de enige Zeeuwse ploeg die ooit in de topklasse speelde. De ploeg was er net als Gemert bij toen in het seizoen 2010/2011 de topklasse het levenslicht zag. Het verblijf op het toenmalige hoogste amateurniveau duurde slechts een jaar.

Drie seizoenen later kwamen de Zeeuwen nogmaals een seizoen uit in de topklasse. Sinds het seizoen 2018/2019 speelt Hoek, dat onder leiding staan van de Belg Maxime Decraene, uit in de derde divisie.

Gemert en Hoek kwamen elkaar in de historie niet vaak, maar wel enkele keren tegen. De laatste ontmoeting kunnen de doorgewinterde supporters zich nog wel herinneren. Op een hete bekeravond op sportpark Molenbroek in 2018 werd Hoek op 1-1 gehouden, waarna Gemert via strafschopppen won en zich plaatste voor het hoofdtoernooi, waarin Feyenoord als opponent uit de koker kwam.

In het seizoen 2009-2010 ging Gemert bij Hoek op bezoek in de eerste ronde van het bekertoernooi. Gemert won destijds met 0-1.

Zaterdagavond dus een hernieuwde kennismaking met de Zeeuwen. Het belooft een zeer interessante krachtmeting te worden. Gemert is met 19 punten uit 12 wedstrijden de nummer 7 van de ranglijst, Hoek is met 18 punten uit evenzoveel wedstrijden de nummer 8.

Met Hoek komt de meest scorende ploeg uit de derde divisie op bezoek. De Zeeuwen troffen in de eerste 12 wedstrijden al 31 doel, een keer meer nog dan koploper SteDoCo. Steve Schalkwijk is met 13 goals totnutoe de onbetwiste topscorer in de derde divisie B.

Gemert gaat proberen om voor de vierde keer op rij ongeslagen te blijven en indien mogelijk de drie punten binnen te hengelen. De steun van het thuispubliek is daarbij onontbeerlijk. Dus graag tot zaterdagavond!