Gemert op eigen veld tegen Dongen

2 november 2022

Gemert maakt zich op voor de tweede thuiswedstrijd in zeven dagen. Na de derby tegen Blauw Geel’38 (1-1) komt aanstaande zondag vv Dongen naar sportpark Molenbroek.

Iedereen die de derde divisie ook maar een beetje volgt, vraagt zich af wat er toch met Dongen aan de hand is. De geelblauwen bleven in de eerste elf competitiewedstrijden zonder punten en dat had niemand verwacht, gezien de stabiele prestaties van Dongen in de voorgaande seizoenen.

In de bekerwedstrijd tegen de profs van VVV, waarin Dongen zich prima presenteerde, was al iets van een ommekeer zichtbaar (nipte 1-2 nederlaag). En afgelopen zondag brak de ploeg van Osman Erbas de ban door op eigen veld gelijk te spelen tegen UDI’19: 2-2. Overigens was daar na afloop niemand op sportpark De Biezen blij mee, want in de 88e minuut stond de ploeg nog met 2-0 voor.

Ook Gemert heeft in deze fase van het seizoen de wind bepaald niet mee. Het gelijkspel tegen Blauw Geel betekende pas het eerste punt voor de zwartwitten sinds het doelpuntloze gelijkspel op 11 september tegen UDI’19.

Was het gelijkspel tegen Udenaren destijds nog een behoorlijke tegenvaller voor de zwartwitten, de remise tegen de Veghelnaren werd met flink wat meer enthousiasme ontvangen. Dit kwam vooral omdat Gemert met name na rust met een behoorlijk aantal jongelingen in de ploeg eindelijk weer wat kleur op de wangen had.

Hopelijk heeft die tweede helft de ploeg van Reinald Boeren het nodige vertrouwen gegeven voor de wedstrijd tegen Dongen zondag. Het verleden leert ons dat wedstrijden tegen Dongen nooit eenvoudig zijn. Dit bleek ook nog in juni van dit jaar toen ‘de kanaries’ Gemert de voet lelijk dwars zetten in de titelstrijd, 3-3.

Het zal zondag ongetwijfeld weer een spannend potje worden tussen twee ploegen die het resultaat van afgelopen weekend graag een passend vervolg willen geven.

We hopen u zondag weer te mogen begroeten op sportpark Molenbroek, waar om 14.00 uur wordt afgetrapt.

Na afloop is de eredivisietopper Ajax-PSV te zien op de schermen in de kantine.

Graag tot zondag.