Gemert op bezoek bij IFC

25 oktober 2017

Aanstaande zondag (29 oktober) speelt Gemert in Hendrik Ido Ambacht de lastige uitwedstrijd tegen IFC (Ido’s Football Club). Als de zwartwitten erin slagen om met de volle winst terug te keren uit Zuid-Holland, hebben ze de eerste periodetitel voor het grijpen.

Vorig seizoen luidde de kop boven de voorbeschouwing op dit duel Gemert als koploper naar Hendrik Ido Ambacht. Toeval of niet, maar ook deze keer reizen de zwartwitten als trotse lijstaanvoerder af naar Zuid-Holland.

Gemert bewaart niet zulke goede herinneringen aan het bezoek aan Hendrik Ido Ambacht van vorig seizoen. Het duel tegen IFC werd  met 3-1 verloren. De nederlaag luidde toen het begin in van een langdurige mindere periode van onze ploeg.

Dit jaar staat er echter een heel ander Gemert op het veld. De ploeg boekte afgelopen zondag thuis tegen SC Woezik alweer haar zesde zege op rij en beschikt dit seizoen over een sterke en brede selectie die haar wedstrijden tot nu toe relatief eenvoudig weet te winnen

Gemert zal zondag wel moeten waken voor onderschatting en goed bij de les moeten zijn. IFC is een gevaarlijke tegenstander, die vooral thuis op het eigen sportpark Schildman goed voor de dag kan komen.

De ploeg van oud-prof  Virgil Breetveld, die tot nu toe alleen in Halsteren haar meerdere moest erkennen, staat momenteel op de 7e plaats op 6 punten afstand van Gemert.

Verlies zondag betekent voor IFC dan ook dat men in ieder geval voorlopig afhaakt voor de strijd om de bovenste plaatsen. Gemert moet winnen om de kansen volledig in eigen hand te houden, al biedt ook een gelijkspel  nog alle perspectief, gezien het fraaie doelsaldo van de zwartwitten.

Het belooft dan ook een interessante krachtmeting te worden op sportpark Schildman, waar om 14.00 uur zal worden afgetrapt!