Gemert op bezoek bij Zeeuwse Hoek

17 april 2024

Voor komend weekeinde staat alweer de 30e speelronde in de derde divisie op de rol. Gemert maakt zich op voor de uitwedstrijd tegen HSV Hoek. Het is de tweede keer dit seizoen dat de zwartwitten de provincie Zeeland aandoen. Eerder dit seizoen was de ploeg al te gast in Kloetinge.

Hoek ligt in Zeeuws-Vlaanderen, het zuidelijkste deel van de provincie Zeeland dat grenst aan België. De invloed van onze zuiderburen is dan ook onmiskenbaar aanwezig bij Hoek, met veel Belgische spelers en ook veelal Belgische trainers aan het roer.

Volgend seizoen verandert dat laatste. Voor het seizoen 2024/2025 is de bekende oud-prof van o.a. Sparta en Feyenoord Gerard de Nooijer vastgelegd als trainer.

Hoek maakte vorige week in Wijchen met een klinkende 0-4 zege bij AWC een eind aan een slechte serie. De ploeg van het Belgische trainersduo Quincy Rombout en Maxime Decraene is terug te vinden op de 12e plaats en hoeft met 38 punten niet meer achterom te kijken.

Gemert heeft nog wel een appeltje te schillen met de Zeeuwen. Op 18 november van het vorige jaar leden de zwartwitten op eigen veld namelijk een pijnlijke 0-4 nederlaag. De ploeg van Reinald Boeren zit bovendien in een goede flow. De laatste drie wedstrijden werden gewonnen en de laatste nederlaag dateert alweer van 10 maart, toen TOGB te sterk was.

De goede resultaten van de laatste weken hebben ertoe geleid dat Gemert nog altijd perspectief heeft in de strijd om de derde periode en zelfs met een schuin oog nog naar de derde plaats mag kijken.

Nog veel om voor te spelen dus. Het belooft dan ook een bijzonder interessante ontmoeting te worden zaterdagmiddag. De aftrap op sportpark Denoek is om 14.30 uur.

Graag tot dan of volg de wedstrijd via ons twitteracount.