Gemert op bezoek bij Westlandia

30 september 2021

Na twee enerverende thuiswedstrijden tegen TEC en Blauw Geel’38 wacht Gemert aanstaande zondag weer een uitduel in de derde divisie. In Naaldwijk ontmoeten de zwartwitten Westlandia.

RKVV Westlandia is opgericht op 14 november 1922 en – zoals gezegd – afkomstig uit Naaldwijk, provincie Zuid-Holland, het hart van het Westland. De ploeg speelt haar thuiswedstrijden op Sportpark de Hoge Bomen. De Naaldwijkers werden in 2016 kampioen in de hoofdklasse A en komen sindsdien uit in de derde divisie.

De groenwitten staan sinds enkele weken onder leiding staan van trainer Cesco Agterberg, nadat de club op 24 augustus werd verrast door het plotselinge vertrek van Marcel Koning. De ploeg bezet momenteel een negende plaats op de ranglijst. Afgelopen zondag ging Westlandia op eigen veld met 3-4 onderuit tegen Unitas.

Gemert zal met weinig plezier terugdenken aan de laatste ontmoeting met de Zuid-Hollanders. Op 27 september van het vorig jaar ging Gemert, kort voordat de competitie vanwege corona definitief zou worden stilgelegd, op eigen veld met 1-2 onderuit tegen Westlandia. Het betekende toen de eerste nederlaag sinds meer dan een jaar op eigen veld voor de zwartwitten.

Gemert verdedigt komende zondag de nummer drie-positie op de ranglijst én de ongeslagen status. De gastheren zullen voor eigen publiek de nederlaag van afgelopen zondag willen rechtzetten. Alle ingrediënten zijn dus aanwezig voor een leuke en spannende wedstrijd.

Graag tot zondag op Sportpark de Hoge Bomen, waar om 14.00 uur wordt afgetrapt.