Gemert op bezoek bij Quick

1 september 2022

De thuisnederlaag tegen JOS/Watergraafsmeer, afgelopen zondag, voelde na de knappe uitzege in het openingsweekend bij O.S.S.’20 als een koude douche voor onze zwartwitten. In speelronde drie van de nieuwe competitie gaat Gemert op bezoek in Den Haag: bij HV & CV Quick.

De Haagse omnisportvereniging (de club heeft naast een voetbalafdeling ook een crickettak) komt sinds het seizoen 2017/2018 uit in de derde divisie. De hoogste klassering (3e) haalde de ploeg eveneens in dat seizoen. Vorig seizoen sloot de ploeg van Paul van der Zwaan, die al sinds 1 juli 2015 aan het roer staat op Nieuw Hanenburg, af op de 10e plaats.

Gemert en Quick kwamen elkaar de laatste jaren al vaak tegen. De wedstrijden tussen deze twee ploegen kennen vrijwel altijd een spectaculair verloop. De meeste curieuze is zonder de twijfel die van 29 september 2019, toen Gemert op eigen veld in de laatste 5 minuten middels twee strafschoppen van Thijs van Pol een 1-2 achterstand omboog in een 3-2 zege.

Zondag hebben beide ploegen voor hun gevoel iets recht te zetten. Gemert zal de nare smaak van de thuisnederlaag tegen JOS van zich af willen spoelen. Dat gebeurt overigens met Reinald Boeren ‘gewoon’ op de bank: zijn rode kaart van afgelopen zondag tegen JOS is omgezet in een gele prent. Quick is voor zijn doen het seizoen met gelijke spelen tegen VVSB (1-1) en Blauw Geel’38 (1-1) niet al te sterk begonnen en wil voor eigen publiek uiteraard graag de eerste driepunter van het seizoen bijschrijven.

Het zal zondag dan ook weer een interessante krachtmeting worden op sportpark Nieuw Hanenburg in Den Haag. Daar wordt om 14.00 afgetrapt.

Graag tot dan!