Gemert op bezoek bij nieuwkomer rksv Minor

21 september 2018

Terwijl de voorbereidingen en de kaartverkoop voor het bekerduel in de eerste ronde van het TOTO KNVB Bekertoernooi tegen bekerhouder Feyenoord in volle gang zijn, is Gemert de competitie met twee thuisoverwinningen tegen IFC (5-2) en De Meern (7-1) en een nederlaag bij Halsteren (2-1) goed begonnen.

Na drie speelrondes staan de zwartwitten op een keurige 4e plaats op drie punten van de koplopers Groene Ster, Baronie en Halsteren, die alle drie nog zonder puntverlies zijn. Een prima prestatie van Reinald Boeren en zijn mannen.

Aanstaande zondag (23 sept) staat voor Gemert de tweede uitbeurt van het seizoen op het programma. De reis gaat naar het Zuid-Limburgse Nuth, waar de plaatselijke rksv Minor de tegenstander is op Sportpark De Kollenberg.

Minor is in 1918 opgericht als Vaesrader Voetbal Club (VVC). In 1922 veranderde de vereniging haar naam in het huidige rksv Minor. De groen-witte formatie werd vorig seizoen op de voorlaatste speeldag in Deurne kampioen in de eerste klasse D. De beste prestatie in haar geschiedenis behaalde de Zuid-Limburgers echter in 1967 toen de ploeg ongeslagen kampioen werd in de eerste klasse, destijds het hoogste amateurniveau.

Met 2 punten uit eerste 3 wedstrijden is Minor niet al te sterk aan het seizoen begonnen. Dat de Zuid-Limburgers tot heel wat in staat zijn, lieten ze echter vorige week zien, toen in de lastige uitwedstrijd tegen Alphense Boys een verdienstelijk gelijkspel werd behaald; 2-2.

Gemert is dan ook gewaarschuwd, maar als onze jongens hun goede vorm van de laatste weken zondag mee kunnen nemen naar Nuth, is een goed resultaat zeker mogelijk tegen de promovendus.

Daarna kan Gemert zich dan met een goed gevoel gaan voorbereiden op het duel dat in Gemert al weken het gesprek van de dag is; het bekerduel met Feyenoord volgende week donderdag in het Stadion van Helmond Sport in Helmond.

Het duel aanstaande zondag in Nuth begint om 14.30 uur.