Gemert op bezoek bij koploper ADO’20

7 maart 2023

Na het verdienstelijke gelijkspel tegen Hercules reizen de mannen van Reinald Boeren zondag af naar Heemskerk, waar een confrontatie met lijstaanvoerder ADO’20 op het programma staat.

De 1-1 remise van afgelopen zondag stemde de zwartwitten tevreden. Niet alleen is ieder punt momenteel heel welkom, het feit dat de ploeg eindelijk weer eens – in ieder geval cijfermatig – gelijke tred kon houden met een van de betere ploegen in de derde divisie geeft vertrouwen voor het verdere verloop van de competitie.

Dat is nodig, want Gemert is niet de enige ploeg onderin die sinds de winterstop flink wat punten vergaart. Daardoor blijven de marges klein en vermindert de spanning nog niet.

De Technische Commissie van vv Gemert heeft overeenstemming bereikt met Jorn Migchels over volgend seizoen. De verdediger maakte afgelopen zomer definitief de overstap vanuit het O23-team en heeft sinds de winterstop zijn plek in de basis afgedwongen op rechts. De selectie voor volgend seizoen bestaat daarmee inmiddels uit zeventien spelers.
—————————————————————————————————————————————–

Vertrouwen zal Gemert zondag ook nodig hebben als het op sportpark De Vlotter in Heemskerk de koploper in de derde divisie ontmoet. ADO’20 ging als een stoomwals door de eerste competitiehelft. Pas op de laatste speeldag van 2022 leden de Heemskerkers op eigen veld tegen Groene Ster de eerste nederlaag van het seizoen (0-2).

Dat verlies bleek de voorbode van een wat mindere periode van ADO’20 meteen na de winterstop. Nederlagen tegen Dongen (3-2) en TOGB (6-0) deden de voorsprong op nummer twee VVSB behoorlijk slinken. Maar die dip heeft de ploeg van trainer Roy van de Meye inmiddels achter de rug, zo lijkt het. De directe aanval van VVSB werd twee weken geleden afgeslagen (3-3) en zondag werd in Veghel de topper tegen nummer drie Blauw Geel’38 met duidelijke cijfers gewonnen (1-3).

Zit er een stuntje in? Gemert heeft in ieder geval nog wat recht te zetten tegen de Superezels, zoals de bijnaam van ADO’20 luidt. Op 25 september van het vorig jaar leed Gemert tegen de lijstaanvoerder een van haar grootste thuisnederlagen ooit, 1-6.

Komende zondag krijgen de Heemskerkers echter te maken met een ander Gemert. Gemert oogt vooral achterin een stuk stabieler en krijgt ook voorin steeds meer kleur op de wangen. Of het genoeg is om op De Vlotter bonuspunten te pakken, zal zondag blijken. Ook al is het een lange reis: hopelijk met veel steun van de eigen aanhang.

Het duel  begint zondag om 14.00 uur.

Graag tot dan!