Gemert op bezoek bij Jong ADO Den Haag

30 oktober 2019

Gemert boekte zondag tegen vv Dongen alweer haar vierde zege van het seizoen. Een prima resultaat voor de promovendus in de derde divisie. Zondag gaat Gemert naar Den Haag waar de beloftes van eredivisionist ADO Den Haag de tegenstander zijn.

Gemert doet in de eerste maanden van het seizoen goed mee in de derde divisie. Onze zwartwitten staan na de overwinning afgelopen zondag op vv Dongen (3-2), samen met Blauw-Geel, OFC en Groene Ster op een keurige (gedeelde) derde plaats van de ranglijst. De achterstand op koploper O.S.S.’20 bedraagt slechts drie punten, terwijl nummer twee HSC’21 maar 1 punt meer heeft dan onze ploeg.

Zondag wacht Gemert een ontmoeting met Jong ADO Den Haag. De Hagenaars staan onder leiding van twee oud-spelers van de club, namelijk Virgilio Texeira en Rick Hoogendorp.  Na de nederlaag in Utrecht tegen Hercules afgelopen zondag (2-1) is Jong ADO met 9 punten uit 8 wedstrijden terug te vinden op de 13e plaats. Hoewel bij beloftenteams veel zo niet alles in het teken staat van opleiden voor het eerste elftal zal die klassering zeker niet tot tevredenheid leiden in de Hofstad.

Gemert kwam in het verleden twee keer eerder in officieel verband uit tegen een  beloftenteam van een profclub. In het seizoen 2017/2018 speelden de zwartwitten twee keer tegen Jong FC Den Bosch in de hoofdklasse B. In Den Bosch werd destijds met 4-2 verloren, een paar maanden later werd het in Gemert 1-1.

Jong ADO, met vanzelfsprekend jonge maar zeer talentvolle voetballers, is tot veel in staat, zo is al gebleken dit seizoen. Zo werd een paar weken geleden met 5-1 gewonnen van Blauw-Geel’38.

Gemert is dus gewaarschuwd, maar als de ploeg haar gebruikelijke niveau haalt moet de zwartwitten in staat zijn om ook deze lastige klip met succes te omzeilen.

Het duel begint om 14.30 uur. De supporters die met de auto naar Den Haag willen gaan  kunnen hun navigatie instellen op sportpark de Aftrap Mr. P.D. Fortuyn weg 16, Den Haag.