Gemert op bezoek bij Groene Ster

22 januari 2020

Na de nederlaag tegen O.S.S.’20 staat er voor Gemert komend weekeinde opnieuw een uitwedstrijd op het programma. Aanstaande zondag voert de reis naar het Zuid-Limburgse Heerlerheide (gemeente Heerlen), waar goede bekende Groene Ster de tegenstander is van onze zwartwitten.

De nederlaag afgelopen zondag bij de aanstaande kampioen van de derde divisie (4-2) deed Gemert op de ranglijst weinig pijn. De derde plaats bleef in handen van de ploeg van Reinald Boeren.

Op het personele vlak kwam Gemert echter niet ongeschonden uit de strijd in Oss. Reva Kreekels, Joop Daniëls en Lars Teuben moesten het duel wegens blessures vroegtijdig staken en Ralf Kemper kwam door een blessure helemaal niet in actie. Achter hun namen staat dan ook een vraagteken voor het duel met Groene Ster. Jens Leijten keert terug van zijn schorsing.

Groene Ster, dat vorig seizoen kampioen werd in de hoofdklasse B, kwam flitsend uit de startblokken afgelopen zomer. De mannen van trainer Maurice Verbunt waren eind september, begin oktober zelfs even koploper in de derde divisie. Na een wat mindere periode voor de winter, leverde ook de eerste twee (zware) duels na de winterstop – thuis tegen lijstaanvoerder O.S.S.’20 (0-1) en uit bij nummer twee OFC (4-0) – een nederlaag op en zijn de groenwitten afgezakt naar de tiende plaats op de ranglijst

Er zal Groene Ster dan ook veel aan gelegen zijn om de negatieve reeks zondag tegen Gemert te doorbreken. Daar komt nog bij dat er bij de Zuid-Limburgers de nodige revanchegevoelens zullen leven voor de nederlaag die de ploeg op 16 november van het vorige jaar in Gemert leed. Groene Ster leek op die bewuste zondagmiddag op sportpark Molenbroek door een treffer van Thommie Vluggen op weg naar een zwaarbevochten zege.  In een knotsgekke slotfase wist Gemert door doelpunten van Joop Daniëls en Thijs van Pol (2x) echter alsnog met 3-1 te winnen.

Het zal er zondag dan ook om gaan spannen op sportpark Pronsebroek als de ploegen elkaar voor de tweede keer dit seizoen treffen.

Dus graag tot zondag in Heerlerheide. Aftrap 14.30 uur.