Gemert op bezoek bij DEM

16 september 2021

Gemert reist zondag af naar het Noord-Hollandse Beverwijk, waar op sportpark Andrichem DEM de gastheer is van de zwartwitten.

DEM (Door Eendracht Macht) is opgericht op 1 oktober 1922 als DES (Door Eendracht Sterk). Toen bleek dat er al een vereniging onder die naam actief was, werd de naam al snel veranderd is DEM. Als promovendi werden de Beverwijkers in het seizoen 2018/2019 kampioen in de hoofdklasse A. Net als Gemert komen ze dit jaar dan ook voor het derde seizoen op rij uit in de derde divisie.

DEM en Gemert kwamen elkaar door alle coronaperikelen nog maar één keer eerder tegen, namelijk op 15 december 2019 in Beverwijk. Gemert had het toen mede door de straffe wind dwars over het veld erg lastig. Pas diep in de tweede helft konden de zwartwitten door treffers van Thijs van Pol (uit een strafschop) en Willem den Dekker het verschil maken en de overwinning naar zich toetrekken: 1-2.

DEM, dat vorig weekend met 1-1 gelijkspeelde bij EVV in Echt, haalde uit de eerste 4 wedstrijden 2 punten. Een overwinning zal dan ook zeer welkom zijn in Beverwijk. Gemert zal zich dan ook moeten instellen op een lastig middagje op sportpark Adrichem.

Na de solide zege vorige week tegen Hollandia zijn onze zwartwitten opgestoomd naar een mooie 4e plaats op de ranglijst. Gemert weet wat het te doen staat zondag. De verschillen zijn nog klein zo vroeg in het seizoen. Om deze mooie klassering vast te houden, zal ook tegen DEM weer een goed resultaat moeten worden geboekt.

De wedstrijd begint zondag om 14.00 uur. De supportersvereniging organiseert een busreis voor de fans. Voor de thuisblijvers: volg het twitteraccount van de zwartwitten voor de laatste ontwikkelingen in Beverwijk.