Gemert op bezoek bij Baronie

9 mei 2024

Met het einde van de competitie in zicht, maakt Gemert 1 zich op voor de voorlaatste uitwedstrijd. Zondag reizen de zwartwitten naar Breda, waar de ontmoeting met Baronie op de rol staat.

Het doek voor de groenwitten is al een paar weken geleden gevallen. Daarom verdient de ploeg een compliment voor de wijze waarop het haar sportieve plicht blijft vervullen. Zo kwam drie weken geleden Blauw-Geel met de schrik vrij op De Blauwe Kei (0-1) en afgelopen weekend snoepte Baronie het in degradatienood verkerende OJC in Rosmalen kostbare punten af (4-4).

Gemert is dus gewaarschuwd. De zwartwitten rekenden afgelopen zondag overtuigend af met O.S.S.’20 en zijn – ook door het verlies van Meerssen tegen TEC – weer terug op de (gedeelde) 5e plaats. Door de overwinning op de Ossenaren hield Gemert tevens haar (kleine) kans op de derde periode intact.

De selectie van Gemert 1 voor het nieuwe seizoen is helemaal rond. Middenvelder Hazem Ben Rouba (22) speelt ook volgend seizoen in het zwartwit, zo is afgelopen week overeengekomen, waardoor nu alle 21 plekken (18 veldspelers en 3 keepers) zijn ingevuld.

De selectie voor ‘24-’25 is als volgt: Keepers: Stefan Tielemans, Koen van den Tillaart, Romeo Okonkwo. Veldspelers: Erwin van den Broek, Noël van Gerven, Brent Achten, Wout Barten, Matt Bolhuis, Job Michels, Ralf Kemper, Dylan van Diepen, Eon Herman, Yentl Meyssen, Fabrizio Deben, Lex van Dijk, Max Crommentuijn, Finn Bouw, Daan Hellings, Ed Craenen, Luuk Veeneman, Hazem Ben Rouba.

Om in de absolute slotfase in beeld te blijven voor een playoff-ticket is Gemert sowieso afhankelijk van uitslagen op andere velden en resultaten van ploegen die er beter voorstaan. Maar één ding is zeker: om kans te blijven maken, kunnen onze zwartwitten zich geen enkele misstap meer veroorloven.

Dus telt in Breda alleen de volle winst. Maar Baronie zal zich zeker niet zonder slag of stoot gewonnen geven. Niet alleen wil de ploeg het seizoen goed afsluiten, de Baronnen hebben ook nog wat recht te zetten tegen Gemert. Op 3 december van het vorige jaar leed de ploeg op sportpark Molenbroek immers een kansloze 7-1 nederlaag.

Kortom, een interessant treffen tussen twee ploegen die in het verleden al menig robbertje met elkaar hebben uitgevochten. Dat onze ploeg uw steun ook nu weer goed kan gebruiken, spreekt vanzelf.

Dus graag tot aanstaande zondag op sportpark De Blauwe Kei in Breda, waarom 14.00 uur wordt afgetrapt.

Stand derde periodetitel (met nog 3 duels te gaan):

1. Blauw-Geel’38  8-19
  2. SteDoCo 8-18 (winnaar 1e periode)
  3. Quick 8-18
  4. sv Meerssen 8-16
  5. Barendrecht 8-16 (winnaar 2e periode)
  6. TEC 8-16
  7. Gemert 8-16