Gemert op bezoek bij ADO’20

18 september 2019

Gemert reist zondag voor de tweede keer in korte tijd naar Heemskerk. Was zaterdag  17 augustus zaterdagderdedivisionist ODIN’59 de tegenstander in de eerste voorronde van het bekertoernooi, aanstaande zondag treffen onze zwartwitten ADO’20, de huidige nummer zes van de zondag derde divisie.

Iedereen is het er over eens dat Gemert met vijf punten uit vier wedstrijden goed van start is gegaan in de derde divisie. Zeker als we in ogenschouw nemen dat Gemert niet de minste tegenstanders al voor de kiezen heeft gehad. O.S.S.’20 en Blauw Geel’38 zijn de huidige nummers een en twee van de ranglijst, en ook OFC en FC Lienden worden hoog ingeschaald.  Gemert laat vooralsnog zien dat de ploeg het hogere niveau in de nieuwe klasse aankan.

De opponent van zondag is zoals gezegd ADO’20. Deze club is opgericht op 15 mei 1920. De vereniging is in 2007 een samenwerkingsverband aangegaan met AZ uit Alkmaar op het gebied van jeugdopleiding, kennisontwikkeling en scouting. Door dit samenwerkingsverband heeft de vereniging haar jeugdopleiding behoorlijk kunnen verbeteren. Op dit moment heeft ADO’20 in de opleiding een samenwerkingsverband met Ajax.

De goede opleiding legde de Noord-Hollanders geen windeieren. ADO’20 leverde met Pelle van Amersfoort, Jeffrey Gouweleeuw en Bert en Daan Rienstra een aantal spelers af die ook nu nog actief zijn in het betaalde voetbal.

ADO’20 is de competitie met 6 punten uit de eerste 4 wedstrijden de competitie goed begonnen. Afgelopen zondag kreeg de ploeg wel een gevoelige tik op de neus, toen het op dat moment nog puntloze Jong ADO Den Haag met 2-0 te sterk was.

De Heemskerkers zullen er dan ook op gebrand zijn om deze misstap zondag voor eigen publiek recht te zetten. Gemert gaat op zijn beurt proberen om voor de vierde keer op rij punten te bemachtigen en zo het plaatsje in de middenmoot te bestendigen.

Hopelijk loopt het beter af dan bij het vorige bezoek aan Heemskerk, toen een nederlaag het einde van het bekertoernooi betekende, en kunnen onze zwartwitten hun goede seizoenstart een mooi vervolg geven.

Graag tot zondag op sportpark De Vlotter, waar om 14.00 wordt afgetrapt.