Gemert ontvangt zondag oude bekende vv Dongen

22 oktober 2019

Na een vrij weekend ontvangt Gemert aanstaande zondag een oude bekende. Kunnen de mannen van Reinald Boeren tegen vv Dongen, een ploeg waartegen Gemert het traditioneel lastig heeft, hun derde thuiszege van het seizoen boeken?

Gemert sloot twee weken geleden het eerste competitieblok af met een 2-1 zege op het Utrechtse usv Hercules. Door deze zwaarbevochten driepunter stegen de zwartwitten naar de 7e plaats op de ranglijst. Gemert moest diep gaan om de Utrechters op de knieën te dwingen, maar met een grote dosis wilskracht lukte het om de punten in Gemert te houden. Aanstaande zondag zal Gemert dezelfde instelling ten toon moeten spreiden als de huidige nummer 10  langskomt op sportpark Molenbroek.

Dongen won twee weken geleden thuis tegen FC Lienden (4-1) voor de eerste keer dit seizoen. In de overige 7 duels speelde de ploeg 5 keer gelijk en verloor het net als Gemert 2 keer.  We kunnen dus rustig zeggen dat de kanaries (zoals de bijnaam van de ploeg luidt) lastig te verslaan zijn. Dit blijkt overigens ook uit hun doelgemiddelde. De ploeg scoorde in de eerste acht duels slechts 9 keer, maar kreeg ook maar acht treffers tegen.

Dongen kwam van 2011 tot 2016 uit in de hoofdklasse B en in deze periode vochten Gemert en de Dongenaren menig robbertje uit op het veld. In het seizoen 2015/2016 werd Dongen kampioen in de Hoofdklasse B. Gemert eindigde dat jaar als 5e met een achterstand van 12 punten op de geelblauwen.  Sinds het kampioenschap komt Dongen uit in de derde divisie, waarin achtereenvolgens de derde, vierde en vorig seizoen 10e plaats werd behaald.

Komende zondag dus het eerste duel van deze twee ploegen in de derde divisie en ook nu belooft het een interessante krachtmeting te worden. Onze zwartwitten zijn vastberaden om door middel van de derde thuiszege op rij hun mooie positie op de ranglijst te behouden. Dongen zal er veel aan gelegen zijn om hun goede prestatie van twee weken geleden een mooi vervolg te geven.

Hopelijk kunnen onze jongens op uw steun rekenen aanstaande zondag. Dus graag tot zondag 14.00 uur op sportpark Molenbroek. Na afloop is de competitiewedstrijd Ajax-Feyenoord (aanvang 16.45 uur) te zien in onze kantine.