Gemert ontvangt VV Chevremont

30 november 2016

Aanstaande zondag speelt Gemert 1 de laatste (competitie) thuiswedstrijd van 2016. Tegenstander op Sportpark Molenbroek is het Zuid-Limburgse vv Chevremont. Voor Gemert, dat vorige week onderuit ging tegen koploper Blauw Geel’38, is het om een rol van betekenis te kunnen blijven spelen in de top van de hoofdklasse B zaak om het duel in winst om te zetten.

Chevremont, opgericht in 1910 en afkomstig uit de wijk Chevremont uit Kerkrade, kende vorig seizoen het beste seizoen uit haar historie. Nadat de ploeg een jaar eerder al kampioen was geworden in de tweede klasse legde Chevremont vorig jaar beslag op het kampioenschap in de eerste klasse D. Ook wonnen de Kerkradenaren de districtsbeker Zuid 2 door in de finale Udi’19/Beter Bed terug te wijzen, 0-2. Door deze winst mocht de ploeg dit seizoen ook uitkomen in het toernooi om de KNVB-beker, waarin het in de voorronde met 2-1 verloor van ASWH. Chevremont kent een grote historie in het Zuid-Limburgse amateurvoetbal en bracht een aantal bekende voetballers voort, van wie Willy Brokamp (MVV), Ger Senden en René Trost (Roda JC ) de bekendste namen zijn.

Dit seizoen verloopt tot op heden niet bijster voorspoedig voor vv Chevremont. Het team van trainer Maurice Verbunt bezet met 14 punten de 12e plaats Dit gegeven zal voor onze jongens geen reden zijn de ploeg te onderschatten en zij zullen er na het verlies in Veghel op gebrand zijn om de punten in eigen huis te houden. Gemert mist in ieder geval aanvoerder Mark van Dijk die geschorst is en dit jaar niet meer in competitieverband uit zal komen.

Wij zien u graag aanstaande zondag om 14.30 uur op sportpark Molenbroek!