Gemert ontvangt HVV Hollandia

9 september 2021

Gemert 1 gaat zondag op jacht naar de tweede thuiszege van het seizoen. Tegenstander is HVV Hollandia uit Hoorn, dat op sportpark Molenbroek de eerste overwinning van de nieuwe competitie wil boeken.

De Hoornse Voetbal Vereniging Hollandia stamt uit 1898 en behoort hiermee tot de oudste voetbalverenigingen in Nederland. Hollandia speelde 32 seizoenen op het hoogste amateurniveau in Nederland. Dit is echter alweer enige tijd geleden. De Noord-Hollanders keerden vorig seizoen weer terug in de derde divisie na 7 seizoenen in de hoofdklasse actief te zijn geweest.

Voor wedstrijden tussen Gemert en Hollandia moeten we even terug in de tijd. De wat oudere zwartwit-supporters zullen zich ongetwijfeld nog het seizoen 1997/1998 herinneren, toen Gemert samen met Hollandia en De Treffers streed om het algehele zondagtitel bij de amateurs. Ook in de seizoenen 2010/2011 en 2012/2013 kwamen de ploegen elkaar tegen, in de toenmalige Topklasse.

Zondag dus weer een treffen tussen deze twee teams. Gemert is met 5 punten uit 3 wedstrijden heel aardig gestart en is terug te vinden op een keurige 6e plaats, al zijn de verschillen zo aan het begin van het seizoen natuurlijk nog erg klein. Hollandia is wat minder voortvarend uit de startblokken gekomen. De Noord-Hollanders pakten zondag op eigen veld tegen EVV uit Echt hun eerste punt en bezetten vooralsnog de 16e plaats.

Het belooft zondag opnieuw een interessante een aantrekkelijke krachtmeting te worden. Hollandia kan bij winst de onderste regionen van de ranglijst verlaten en onze jongens zullen het trouwe thuispubliek graag de tweede zege van het seizoen willen bezorgen.

De wedstrijd begint zondag op het gebruikelijke tijdstip van 14.00 uur. Hopelijk kunnen onze zwartwitten op uw steun rekenen!

Let op: er is een kleine aanpassing bij de entree van het sportpark. Er zijn voortaan geen papieren gezondheidsverklaringen (in verband met corona) meer. Wel hangt wel op meerdere plekken een QR-code. Als u die met uw telefoon scant, krijgt u direct een aantal gezondheidsvragen in uw scherm om in te vullen. Dit gaat sneller en efficiënter dan met de papieren versie. Indien nodig is hulp van vv Gemert-medewerkers is altijd aanwezig. Voor degenen die geen mobiele telefoon hebben, liggen er nog enkele papieren gezondheidsverklaringen klaar.

Graag tot zondag!