Gemert ontvangt Alphense Boys voor eigen publiek

11 oktober 2018

Gemert is net als vorig seizoen aan een ijzersterke eerste periode bezig. Afgelopen weekend boekte de ploeg in de uitwedstrijd tegen RKSV Nuenen alweer de vijfde zege op rij. Aankomende zondag komt Alphense Boys op bezoek en kunnen de zwartwitten een zesde zege aan deze indrukwekkende serie toevoegen.

Alphense Boys is een volslagen onbekende voor onze ploeg. De op 1 juni 1930 opgerichte vereniging is met ruim 1000 spelende leden een van de grootste sportverenigingen uit Alphen aan den Rijn.

Alphense Boys is bij de voetballiefhebbers vooral bekend als de club van tv coryfee Kees Jansma, maar ook de eredivisiespelers Jens Toornstra (Feyenoord) en Noussain Mazraoui (Ajax) kwamen in het verleden uit voor de formatie uit Zuid-Holland.

Vorig seizoen eindigde de ploeg van trainer Hein van Heek op de 7e plaats in de hoofdklasse A. Dit seizoen zijn de roodwitten vastberaden om het in de hoofdklasse B beter te doen. De start met vijf punten uit zes duels en een 13e plaats op de ranglijst zal dan ook niet tot tevredenheid stemmen in Alphen aan den Rijn.

Gemert heeft door de uitstekende serie van de afgelopen weken de tweede plaats inmiddels alleen in handen. De verschillen zijn echter klein in de top 5 van de ranglijst, zodat de ploeg zich geen puntverlies kan veroorloven in de razend spannende strijd om de eerste plekken op de ranglijst.

Het belooft dan ook een interessant duel te worden zondagmiddag. Gemert zal haar tweede plek willen vasthouden en de druk op lijstaanvoerder Halsteren willen houden. Onze gasten zullen met een goed resultaat de weg naar boven in willen gaan zetten.

Het duel op sportpark Molenbroek begint op het gebruikelijke tijdstip van 14.00. Graag tot zondag bij Gemert- Alphense Boys!