Gemert onderuit in Nuenen

18 november 2017

Gemert is zaterdagavond in de uitwedstrijd tegen RKSV Nuenen tegen haar tweede nederlaag van het seizoen aangelopen, 2-1. Een stand die al bij rust was bereikt en waar weinig op af te dingen viel.

Nuenen kwam op eigen veld sterk uit de startblokken en nam al na 3 minuten spelen de leiding door een treffer van Tim Janssen. Gemert moest in de achtervolging maar had het eerste half uur weinig in te brengen op sportpark Oude landen. De ploeg was nauwelijks gevaarlijk en zag aan de andere kant Nuenen een paar keer gevaarlijk opdoemen voor doelman Bono Barten.

In het tweede gedeelte van de eerste  helft herstelde Gemert, dat zeker niet zijn beste wedstrijd speelde zaterdagavond, zich enigszins van de matige start. Nadat de ploeg twee (kop)kansen onbenut had gelaten kwamen de zwartwitten in de 35e minuut weer langszij toen Ralf Kemper een voorzet van Ron Jansen binnen kon werken 1-1.

Nuenen dat in de eerste helft het beste van het spel had sloeg een paar minuten later alweer terug, toen Jamey Raas een vrije trap binnenkopte, 2-1.

Na rust kreeg Gemert in de jacht op de gelijkmaker een enorme domper te verwerken toen Dennis van Rooij tegen zijn tweede gele kaart van de wedstrijd aanliep en dus kon vertrekken. Met 10 man moest Gemert vervolgens gaan proberen om de achterstand ongedaan te maken.

Dennis Dekkers probeerde de ploeg met wissels van nieuwe impulsen te voorzien: Youri van Brussel voor Jeremias Carlos David,  Jasper Lalisang voor de geblesseerd geraakte Ruben Rodrigues en tenslotte Dennis Groen voor Ron Jansen. Het tiental van Gemert probeerde het amechtig maar kon de tweede nederlaag van het seizoen niet  meer  voorkomen.