Gemert zaterdag thuis tegen Helmond Sport

16 juli 2018

Gemert  speelt aanstaande zaterdag (21 juli) haar eerste oefenwedstrijd in de voorbereiding  op het nieuwe seizoen. De tegenstander is niet de eerste de beste. Op bezoek komt namelijk eerstedivisionist Helmond Sport

De selectie van Gemert heeft een flink aantal wijzingen ondergaan t.o.v. het vorig seizoen. De jarenlang gewaardeerde krachten Bart van Berlo, Sven van Ommeren en Ronny van den Elzen besloten aan het eind van het vorig seizoen te stoppen en trainer Dennis Dekkers verkaste naar Best Vooruit. Daarnaast lieten ook blikvanger en topscorer Ruben Rodrigues (FC Den Bosch), Coen Brouwers (FC  Lienden ) en Ron Jansen (KSK Branddonk in België) sportpark Molenbroek achter zich.

De technische commissie van Gemert lijkt er echter weer in geslaagd om voor komend seizoen een aantrekkelijke selectie samen te stellen. De selectie van de nieuwe trainer Reinald Boeren moet dan ook weer een aardige rol van betekenis kunnen gaan spelen in de hoofdklasse B komend seizoen

Een waar huzarenstukje leverde de technische commissie met het terughalen van Thijs van Pol, de spits die na twee seizoenen FC Oss weer inruilde voor zijn oude liefde Gemert. Ook Erwin  van den Broek (ZSV-Zeilberg) en de jonge talenten Willem den Dekker (Erp) en Sander Vereijken (Mierlo-Hout) hullen zich komend seizoen in het zwartwit. Tenslotte kwam ook nog Justin Houwers over van Helmond Sport. Justin werd aangetrokken nadat Coen Brouwers vlak voor het eind van de overschrijvingsperiode alsnog vertrok naar FC Lienden.

Overigens zullen niet alle spelers komende zaterdag al beschikbaar zijn voor het treffen met de buurman.

Tegenstander Helmond Sport kende vorig jaar een teleurstellend seizoen en ook daar is het nodige veranderd in de zomer. De belangrijkste verandering is ongetwijfeld de komst van de nieuwe hoofdcoach Rob Alflen. De ervaren Utrechter is al jarenlang actief als trainer in het betaald voetbal en kan ook als speler van o.a. Utrecht en Ajax kan Alflen terugzien op een mooie carrière. De selectie van de Helmonders wordt getekend door de intensieve samenwerking met NAC. Vanuit Breda sloten deze zomer vier huurlingen aan op de Braak. Nieuwe namen zijn bijivoorbeeld ook Yoeri Poelmans (SK Lierse) en Tibeau Swinnen (FC Eindhoven).

Bij Helmond Sport zien we ook oude bekende Leon Vlemmings terug. De geboren Gemertenaar, voormalig speler en trainer van Gemert 1, werd enkele maanden geleden aangesteld als nieuwe algemeen directeur van de Helmonders, als opvolger van Marcel van den Bunder.

Het duel begint aanstaande zaterdag om 14.30. De toegangsprijs bedraagt 5 euro. Leden hebben gratis toegang op vertoon van hun lidmaatschapskaartje van afgelopen seizoen. Ook bezoekers tot en met 15 jaar en 65 plussers mogen gratis naar binnen.