Gemert O23 trotse lijstaanvoerder!

9 november 2021

Het gaat goed met Gemert onder 23. Meer dan goed zelfs. De ploeg maakt indruk in het eerste volledige seizoen van de nieuwe beloftencompetitie. Met een eclatante 4-0 overwinning bij Forum Sport zaterdag heeft Gemert O23 zelfs de koppositie in divisie 1B gegrepen.

Zo huist op sportpark Molenbroek na negen speelrondes een trotse lijstaanvoerder. Dat is een prestatie van formaat. Vorig jaar zomer stapte Gemert met een groot aantal amateurclubs in de nieuwe Onder 23-competitie in, om zo de doorstroming naar het eerste elftal een boost te geven. Die ontwikkeling is terug te zien. Meerdere jeugdspelers zijn via de beloftenploeg de laatste maanden gedebuteerd bij ons vlaggenschip – van Mike van Zutphen tot Romeo Okonkwo – en daarnaast draait het elftal van trainer Mats Raijmakers dus als een tierelier.

De zege zaterdag in het verre Voorburg bij Forum Sport was alweer de vierde op rij. Onze onder 23 verloor deze competitie alleen bij Quick in Den Haag, begin oktober.

Bij Forum Sport sloeg Gemert vlak voor rust en net na de pauze genadeloos toe. Daar waar het team in het winderige Voorburg in de beginfase lastig had met het fysieke spel en de lange ballen van de tegenstander, bleek juist de hoekschop goud waard. Zo werkte Pepijn Vroomans een door Daan van Zon opnieuw gebrachte corner volledig vrijstaand in het strafschopgebied met de hak binnen.

Diezelfde Pepijn Vroomans had 30 seconden na rust een groot aandeel in de 0-2. Nadat een goede aanval op rechts bij de rechtsback uitkwam, bood hij Wout Barten een niet te missen kans.

Dat doelpunt was voor Forum Sport het startsein aanvallender te gaan spelen, met drie man achterin. Voor de technische en snelle voorhoede van Gemert was dat een droomscenario. Zo wist Wout Barten met de extra ruimte wel raad, nadat door goed druk zetten Stijn van den Heuvel hem in een een-tegen-een-situatie bracht: 0-3.

Daarna hield de Gemertse kansenregen aan. Forum Sport mocht blij zijn dat het vizier bij de gasten niet helemaal op scherp stond. Alleen Stijn van den Heuvel, op aangeven van Jeffrey Ket, vond nog het net.

Bij Forum Sport hield Gemert voor de vijfde keer de nul in de competitie. Met slechtst vijf tegendoelpunten heeft de koploper verreweg de minst gepasseerde defensie. Die zekerheid zorgt voor veel vertrouwen richting de komende weken. Dan wachten er twee thuiswedstrijden: zaterdag tegen concurrent OJC Rosmalen, zeven dagen later tegen RKAVV.