Gemert O23 pakt najaarstitel met doelpunt in extremis

19 februari 2022

Wat. Een. Ontknoping.

Gemert O23 heeft zaterdagmiddag de najaarstitel in de eerste divisie van de beloftencompetitie binnengesleept. En hoe! Voor bijna duizend toeschouwers op sportpark Molenbroek werd UNA uit Veldhoven met 2-1 verslagen.

Het hoofdveld van vv Gemert was omzoomd met vele honderden toeschouwers: klaar voor de ontknoping in de kampioensstrijd in de beloftencompetitie. UNA was daarin lange tijd de gedoodverfde favoriet, maar vorige week liet de ploeg een steekje vallen door een remise op de voorlaatste speeldag. Dat maakte dat Gemert in de allerlaatste wedstrijd en in een rechtstreekse confrontatie toch nog een gooi kon doen naar de titel. De zwartwitten moesten wel winnen. UNA had genoeg aan een remise.

In de eerste helft – in de 28e minuut – kwam Gemert op voorsprong door een rake kopbal van Cas Jansen, 1-0. Op dat moment een verdiende voorsprong, want de thuisploeg was beter. Na rust waren de rollen omgedraaid. Met wind tegen kreeg Gemert het moeilijk. UNA schakelde een paar tandjes bij, drong continu aan en werd beloond met de gelijkmaker.

Een tegenvaller voor Gemert, maar UNA bleef dominant. Tot de laatste tien minuten. Gemert ging ervoor in een alles-of-niets-poging en probeerde een slotoffensief te creëren. Dat lukte. Een speler van UNA kreeg rood en in de tumultueuze slotfase slaagde Gemert erin om de 2-1 op het scorebord te zetten. In een onoverzichtelijke situatie gaf Daan van Zon de laatste duw en zette daarmee sportpark Molenbroek in vuur en vlam. Honderden supporters stormden het veld op.

Toen het speelveld weer alleen voor de hoofdrolspelers was, maakte Gemert het karwei af. Gemert won daarmee de najaarscompetitie en dat werd uitgebreid gevierd. Proficiat mannen!

Meer wedstrijdfoto’s van Frans Brzoskowski in het album op de site.