Gemert O23 opent competitie met zege op UDI

6 september 2021

Het O23-team van vv Gemert is de competitie goed begonnen.  De eerste wedstrijd werd afgelopen zaterdag met 2-0 gewonnen. Tegenstander was streekgenoot UDI’19 O23.

Na een succesvolle voorbereiding, waarin alle 5 wedstrijden werden omgezet in winst (Handel 1, De Treffers O21, Nuenen O23, Orion O23 en Blauw Geel O23 werden verslagen), stond direct de derby tegen UDI’19 gepland.

Onder prachtige weersomstandigheden begonnen de zwartwitten sterk. Dit resulteerde al in de 9de minuut in de 1-0. Jeffrey Ket bezorgde de bal na een goede aanval bij Sem Jansen, die hard uithaalde met zijn linker.

Gemert bleef vervolgens heer en meester, maar in een van de spaarzame aanvallen van UDI kregen de gasten plotseling de kans om op gelijke hoogte te komen. De Udenaren kregen een strafschop. Gelukkig staat er in de Gemertse goal een echte penalty-killer. Stijn Goossens pakte de ingeschoten bal klemvast en voorkwam de 1-1.

Direct na de penalty leek Gemert afstand te nemen. Na wederom een goede aanval kwam de bal via Ties van Zon bij Sem Jansen terecht, maar dit keer tikte de sterk keepende keeper van UDI de bal over.

Nog voor rust kwam UDI O23 in grotere problemen. Op de rand van de 16 werd een vrije trap weggegeven en in het daarop volgende opstootje volgde een rode kaart. Gemert slaagde er niet in om de vrije trap om te zetten in de 2-0, maar de thuisploeg kon met vertrouwen de rust in.

De tweede helft begon hetzelfde als de eerste helft; Gemert was veel in balbezit en gaf UDI niet de tijd om in de wedstrijd te groeien. Dit resulteerde binnen 3 minuten in de terechte 2-0. Wederom speelde Jeffrey Ket aan de linkerkant zijn tegenstander uit om vervolgens een goede voorzet te produceren. Ties van Zon kopte. De bal werd in eerste instantie nog gekeerd door de UDI-doelman, maar in de rebound was Ties alsnog succesvol: 2-0!

In het restant van de tweede helft bleef Gemert veel in balbezit, maar werden de kansen niet vertaald in een grotere score. Aan de andere kant had doelman Stijn Goossens het erg rustig. De verdediging van de zwartwitten stond net als in de voorbereiding als een huis.

Er kwam geen verandering meer in de stand, waardoor het Gemertse beloftenteam drie punten inboekte in de eerste competitiewedstrijd.

Komend weekend wacht een verre reis naar RKAVV Leidschendam, de ploeg die afgelopen weekend Barendrecht O23 versloeg met 1-2.