Gemert O19-1 wint in sterke wedstrijd van FC Eindhoven: 2-1

9 oktober 2017

O19-1 heeft zaterdag (7 oktober) drie belangrijke punten gepakt in de 4e Divisie D. Tegen kampioenskandidaat FC Eindhoven O19-1 werd het 2-1 in het voordeel van de zwartwitten.

Bij Gemert begon Lars Teuben in de basis. De vervroegd naar Gemert 1 doorgeschoven speler maakt regelmatig minuten bij O19-1 en zo ook vandaag, centraal in de verdediging naast aanvoerder Cas Jansen. In de eerste helft was het voornamelijk FC Eindhoven dat aandrong. De bezoekers hadden meer balbezit dan Gemert, ondanks het gemis van een aantal basisspelers die door omstandigheden niet beschikbaar waren. FC Eindhoven kwam echter niet tot grote kansen, mede door sterk defensief werk van de elf van Gemert. Enkel een van richting veranderde poging toucheerde de lat boven doelman Stijn Goossens. Gemert probeerde het vooral met diepe ballen achter de Eindhovense verdediging, maar creëerde eveneens weinig kansen. Roy van der Heijden leek even dicht bij een doelpunt, maar hij schoot in het zijnet.

In de tweede helft eenzelfde spelbeeld. FC Eindhoven kreeg het niet voor elkaar om gevaarlijk te worden voor het doel, terwijl Gemert een aantal keer reageerde met een snelle counter. In de 73e minuut voor het eerst met succes. Jeffrey Ket werd weggestuurd aan de linkerkant van het veld. Hij haalde de achterlijn en schoof de bal perfect richting de kort daarvoor ingevallen Ties van Zon, die gemakkelijk kon binnen schuiven.

Het verdedigende werk van Gemert bleef vervolgens sterk, ondanks dat de ploeg inmiddels via Cas Jansen, Sem Jansen en Max Adriaans drie gele prenten had ontvangen. In de 86e minuut volgde een uitstekende steekpass met buitenkant rechts van Luc Lentjes op Ties van Zon. Laatstgenoemde gaf de bal in één beweging mee aan Jeffrey Ket, die alleen voor FC Eindhoven-doelman Lucas Derks geen fout maakte: 2-0. In blessuretijd greep FC Eindhoven de enige mogelijkheid om de aansluitingstreffer te maken, een strafschop werd prima binnen geschoten. Aan de illusies van FC Eindhoven kwam een eind toen FC Eindhoven-back Valentino Vermeulen met zijn tweede gele kaart richting kleedkamer kon vertrekken.

Door de overwinning stijgt Gemert O19-1 naar de tweede plaats in de competitie. Koploper is RKVVO O19-1, dat na drie wedstrijden nog zonder puntverlies is. FC Eindhoven O19-1 volgt op plek drie, met zes punten. Gemert O19-1 speelt volgende week uit bij MMC Weert O19-1, aftrap 15:00 uur.

Opstelling: Stijn Goossens; Rein Huijbers, Lars Teuben, Cas Jansen©, Luuk Goossens; Jordy Neuteboom, Max Adriaans, Luc Lentjes (’85 Pepijn Vroomans), Sem Jansen; Roy van der Heijden (’65 Ties van Zon), Jeffrey Ket

Niet ingevallen: Fons Brouwers (blessure), Sjoerd van den Bogaard, Danny de Koning, Jesper Vervenne

Niek van den Berg