Gemert niet voorbij 9-tal van O.S.S.’20

26 november 2023

Gemert is zondagmiddag tegen O.S.S.’20 blijven steken op een 2-2 gelijkspel. Een teleurstellend resultaat voor de zwartwitten die weliswaar twee keer een achterstand goedmaakten, maar ook een groot gedeelte van de tweede helft een numerieke meerderheid hadden.

Gemert moest het doen zonder Kees Brugmans (geschorst), Safa Kizir (ziek) en Fabrizio Deben (trieste familieomstandigheden). Yentl Meyssen was na zijn schorsing wel weer van de partij. Er was ook een basisplaats voor Jorn Migchels.

Het duurde even voordat er van enige opwinding sprake was op het moeilijk bespeelbare veld in Oss. Pas na 25 minuten ontstond de eerste kans voor Gemert toen Erwin van den Broek Ralf Kemper wegstuurde. De spits van Gemert schoot echter over

In de tegenstoot was het aan de andere kant wel meteen raak toen O.S.S 20 profiteerde van slap verdedigen van Gemert, 1-0. Erg lang konden de Ossenaren niet van de voorsprong genieten want amper 5 minuten later was het Brent Achten die uit een voorzet van Job Michels raak kopte, 1-1.

Hierna kabbelde de wedstrijd zonder noemenswaardige kansen naar het rustsignaal toe. Dat O.S.S.’20 toch met een voorsprong de rust inging was te wijten aan de Gemert-defensie die in de 44e minuut aanvoerder Öztoprak kinderlijk eenvoudig de 2-1 liet binnen schieten.

Gemert moest na rust dus weer op jacht naar de gelijkmaker maar de zwartwitten waren duidelijk niet in hun beste doen en O.S.S.’20 kon vrij eenvoudig standhouden.

in de 55e minuut moest O.S.S.’20 echter met 10 man verder. Tien minuten later profiteerde Ralf Kemper van de numerieke meerderheid toen hij in twee instanties een einde maakte aan zijn wekenlange doelpuntendroogte en Gemert weer langszij bracht,2-2.

Toen O.S.S.’20 de laatste 20 minuten zelfs met 9 man verder moest had Gemert de zege voor het grijpen. Twee keer was de ploeg er in de rommelige en onvriendelijke slotfase dichtbij, maar doelpunten van Eon Herman en Noël van Gerven werden wegens buitenspel afgekeurd.

Volgende week spelen de zwartwitten thuis. Dan is  de Baronie uit Breda de tegenstander.

Gemert: Tielemans, Migchels, Jacobs, Meyssen, Van den Broek (Hanenberg), Van Gerven, Achten (Van Diepen), Barten, Michels (Ben Rouba), Kemper en Herman.