Gemert naar de Zeeuwse kust

4 november 2016

Na de prima overwinning tegen het sterke Quick reist Gemert aanstaande zondag vol goede moed naar de Zeeuwse kust voor het treffen met VC Vlissingen.

De zwartwitten treffen zondag op sportpark Irislaan een gerenommeerde tegenstander. VC Vlissingen – in 1916 ontstaan uit een fusie – kwam in de beginjaren 90 twee seizoenen uit in het betaalde voetbal, het eerste jaar onder haar eigen naam VC Vlissingen en het tweede jaar als VCV Zeeland. Oud-internationals als Jan Poortvliet en Peter van Vossen verdedigden in het verleden de kleuren van deze tot op heden enige profclub die de provincie Zeeland heeft gehad. In 1994 ging de club failliet en maakte het onder haar oorspronkelijke naam VC Vlissingen een doorstart in het amateurvoetbal.

Na het kampioenschap in de eerste klasse C in het seizoen 2013/2014 komt VC Vlissingen weer uit in de hoofdklasse en heeft het de ambitie om hogerop te komen in het amateurvoetbal. De selectie van de in het amateurvoetbal zeer ervaren oefenmeester Ruud Pennings kent geen opvallende namen, maar is desondanks een tegenstander waar rekening mee gehouden moet worden. Vlissingen maakt tot op heden een solide indruk. De laatste 3 duels (uit tegen RKAVV, thuis tegen DESO en uit tegen DHC ) leverden de ploeg echter drie gelijke spelen en dus slechts 3 punten op, zodat het voor Vlissingen zaak is om weer eens een driepunter bij te schrijven. Bij winst op Gemert passeert Vlissingen (nu vijfde) onze zwartwitten, die een derde plaats bezetten.

Maar we gaan ervan uit dat dat niet zal gebeuren! Aanvoerder Mark van Dijk zit zijn laatste wedstrijd schorsing uit. Het is voor trainer Dennis Dekkers te hopen dat de behoorlijk gevulde ziekenboeg weer wat is leeggelopen, want hij zal iedereen hard nodig hebben om deze zware uitwedstrijd tot een succes te maken.

Het duel op Sportpark Irislaan, Irislaan 239 in Vlissingen begint zondag om 14.00 uur.