Gemert naar ongenaakbare koploper O.S.S.’20

15 januari 2020

Gemert 1 gaat komende zondag op bezoek bij de lijstaanvoerder in de derde divisie, O.S.S’20. Op sportpark de Rusheuvel gaat Gemert proberen om de nog ongeslagen koploper een of misschien wel meer punten af te snoepen.

Als we puur naar de ranglijst kijken, mogen we het duel van aankomende zondag gerust een topper noemen. Het verschil tussen O.S.S.’20 en nummer drie Gemert is echter 12 punten, dus van een strijd om de nummer één-positie is geen sprake. Omdat het gat met nummer twee OFC ook al 10 punten bedraagt, is het eigenlijk niet meer de vraag of O.S.S’ 20 kampioen wordt maar alleen nog wanneer.

Onnodig te zeggen dus dat de Ossenaren aan een uitstekend seizoen bezig. De ploeg, die voor het tweede seizoen uitkomt in de derde divisie, verloor nog geen wedstrijd en heeft door het winnen van de eerste periode sowieso al een ticket voor de play-offs om een plek in de tweede divisie op zak. Mocht het bij wijze van wonder niet lukken via het kampioenschap.

Op zaterdag 24 augustus stonden de ploegen in de eerste speelronde al tegenover elkaar. Op eigen veld kon Gemert, dat twee keer op voorsprong kwam, lange tijd gelijke tred houden, maar verloor uiteindelijk in de slotfase toch met 2-4.

Zondag dus de mogelijkheid om revanche te nemen voor die nederlaag. De zwartwitten kunnen vertrouwen putten uit het feit dat ze afgelopen zondag met een 2-0 overwinning op Westlandia goed uit de winterstop kwamen. Maar ook met de vorm van onze tegenstander zit het wel goed. O.S.S.’20 won vorige week door een doelpunt van clubtopscorer Jos Peltzer met 0-1 de lastige uitwedstrijd tegen Groene Ster.

Beide ploegen zijn dus klaar voor het treffen van aanstaande zondag, en het belooft dan ook een zeer interessant duel te worden tussen de nummers een en drie van de ranglijst. Een duel dat u als trouwe volger van onze club eigenlijk niet mag missen.

Dus graag tot zondag op sportpark De Rusheuvel in Oss, waar op het klassieke tijdstip van 14.30 uur wordt afgetrapt.