Gemert naar Eindhoven voor laatste uitwedstrijd in 2016

7 december 2016

Na een onverwacht vrij weekend vorige week omdat het thuisduel tegen Chevremont door het onbespeelbare veld werd afgelast, trekt Gemert aanstaande zondag naar Eindhoven voor de laatste uitwedstrijd van het jaar. Tegenstander op sportpark Dommeldal-Zuid in de Eindhovense wijk Gestel is dan VV Gestel.

VV Gestel is een jonge vereniging; de club werd in 2005 opgericht en is ontstaan uit een fusie tussen de Eindhovense verenigingen Veloc en Gestelse Boys. VV Gestel kende na de oprichting een stormachtige opmars. Na titels in de 4 klasse (2007/2008), 3e klasse (2010/2011) en de tweede klasse in 2013/2014 volgde in 2014/2015 vanuit de eerste klasse promotie naar de hoofdklasse. Vorig seizoen, het eerste jaar in de hoofdklasse, speelde VV Gestel lange tijd een rol van betekenis, maar eindigde het uiteindelijk in de middenmoot. Het tweede seizoen in de hoofdklasse B verloopt ondanks de nodige versterkingen tot op heden wisselvallig voor VV Gestel, na een goede start is de ploeg  aan een mindere periode bezig. De laatste overwinning dateert alweer van 30 oktober, toen IFC met 3-0 werd verslagen. Hierna volgde een periode waarin de ploeg 2 keer verloor en 2 keer gelijkspeelde.

Voor Gemert is het zondag zaak om de volle winst mee te nemen uit Eindhoven. Als men er dan vervolgens ook nog in slaagt om volgende week zondag (18 december) het afgelaste duel tegen Chevremont in winst om te zetten, kan het na de winterstop nog een leuk seizoen worden voor Gemert. Na de winter komen namelijk nog vrijwel alle hoog geklasseerde ploegen naar sportpark Molenbroek en kunnen onze zwart witten nog een grote rol van betekenis gaan spelen bovenin. Bij Gemert ontbreken zondag in ieder geval aanvoerder Mark van Dijk en middenvelder Yoeri Vissers door schorsingen, maar Gemert-coach Dennis Dekkers heeft de afgelopen weken laten zien over voldoende mogelijkheden te beschikken om dit gemis op te vangen.

Hopelijk kunnen wij veel supporters verwelkomen aanstaande zondag op sportpark Dommeldal-Zuid, Locatellistraat 3 in Eindhoven. Onze ploeg kan uw steun hard gebruiken.