Gemert naar directe concurrent Groene Ster

22 februari 2023

Na een vrij (carnavals)weekend gaat Gemert zondag op bezoek bij Groene Ster. De Zuid-Limburgers hebben slechts één punt minder dan onze zwartwitten. Wederom een ‘zespunten’-ontmoeting met een directe concurrent dus.

Het duel is van het grootste belang om de druk onderin enigszins te verlichten. Groene Ster staat met 20 punten uit 21 wedstrijden op de 15e plaats, die aan het einde van de rit het spelen van playoffs om degradatie zou betekenen. Onze zwartwitten staan nu veertiende, straks in mei de eerste veilige plek in de derde divisie zondag.

Dat ook Groene Ster er alles aan gelegen is om in de derde divisie te blijven, blijkt wel uit het feit dat de ploeg zich in de winter versterkte met Clint Ghijsen. Ghijsen,  die zijn voetbalopleiding genoot bij Roda JC en daar ook enkele keren uitkwam in de hoofdmacht, is afkomstig van het Belgische KSK Tongeren en is op meerdere posities inzetbaar.

Daarnaast zal coach Maurice Verbunt, die komende zomer aan de slag gaat als hoofdcoach van Blauw Geel’38, zijn ploeg na een aantal zeer succesvolle jaren graag in de derde divisie willen achterlaten.

Ook voor Gemert is handhaving prioriteit nummer één. De nederlaag tegen UNA twee weken geleden was dan ook een behoorlijke tegenvaller voor de mannen van Reinald Boeren, die met overwinningen tegen de directe concurrenten Quick en UDI’19 zo goed uit de winterstop waren gekomen.

Gemert en Groene Ster zijn elkaar in de voorbije jaren talloze malen tegengekomen. In competitie en beker. Bijna altijd zijn het enerverende, spannende wedstrijden. De ploegen, die door hun gedeelde verleden nauwelijks geheimen voor elkaar hebben, spelen hun duels altijd op het scherp van de snede. Gezien het belang van de wedstrijd zullen ze daar zondag ongetwijfeld nog een schepje bovenop doen.

Het duel op Sportpark Pronsebroek in Heerlerheide begint op het klassieke tijdstip van 14.30 uur. Vooraf wordt een voorwedstrijd gespeeld door het Gemertse jeugdteam JO12-1 tegen de leeftijdsgenoten van Groene Ster. Dit in het kader van de samenwerking met FC Robinstijn. Zowel Groene Ster als Gemert is als vriendenclub betrokken bij deze stichting, die voetbalwensen vervult voor kinderen die om wat voor reden dan ook een steuntje in de rug kunnen gebruiken.  De voorwedstrijd begint om 12.00 uur.

Graag tot dan!