Gemert na strafschoppen voorbij UDI’19/CSU

8 augustus 2020

Zondag 8 maart j.l. kwam Gemert thuis tegen HSC’21 (4-1 winst) voor het laatst in een officieel duel in actie. Zaterdagavond,  bijna 5 maanden later, versloeg Gemert in de inmiddels traditionele seizoensopener in Odiliapeel na strafschoppen hoofdklasser Udi’19/CSU.

Gemert en Udi trapten onder tropische omstandigheden af op Sportpark de Smelen dat door de cornonamaatregelen dun bevolkt was. De hoge temperaturen trokken een zware wissel  op beide ploegen, maar desondanks maakte Gemert waar de nieuwkomers Stefan Tielemans, Erik van Loon, Gregory Lammers en Moreno Koenders mochten starten en Udi’19/CSU er een leuke eerste helft van.

Na een kwartier spelen was het Udi dat de wedstrijd openbrak toen de Gemert defensie er niet goed uitzag bij een voorzet en een kopbal van de Udenaren, 0-1. Gemert herstelde zich echter snel van de tegentreffer want nog geen 10 minuten later zorgde Willem den Dekker met een mooi afstandschot voor de 1-1.

Hierna bleef de wedstrijd tot aan de rust redelijk in evenwicht waarbij moet worden aangetekend dat Udi vlak voor rust nog twee keer dicht in de buurt van een tweede voorsprong kwam.

Na rust trok Gemert met Johan van Lierop voor Hazem Ben Rouba en Kees Brugmans voor Erik van Loon de wedstrijd wat meer naar zich toe. Nieuwkomer van Lierop gaf in de 55e minuut zijn visitekaartje af door met een geplaatste kopbal Udi doelman Merks te verschalken en Gemert op voorsprong te zetten, 2-1.

Gemert bleef in de tweede helft, waarin ook Jeremy Raaijmakers (gekomen van Sparta’25) zijn eerste minuten mocht maken, het heft in handen houden en leek lange tijd in gewonnen positie te zitten. In de 80e minuut kwam Udi echter vrijwel uit het niets vanuit een corner weer langszij, 2-2.

Uiteindelijk moesten strafschoppen dus uitwijzen wie de PEKA Kroef Trofee 2020 in de prijzenkast mocht bijzetten. In de strafschoppenserie bleven onze zwartwitten foutloos en miste Udi een pingel zodat Gemert de trofee mee mocht nemen dit jaar.