Gemert moet genoegen nemen met punt

12 november 2023

Gemert heeft zondagmiddag genoegen moeten nemen met een punt. Tegen hekkensluiter OJC werd het 1-1, na een 0-1 achterstand halverwege.

Gemert was niet in beste doen op het eigen sportpark Molenbroek. OJC speelde compact, hield de ruimtes klein en dat frustreerde Gemert, dat maar geen gaten kon vinden in de Rosmalense defensie. Gemert en OJC kwamen dan ook tot diep in de eerste helft niet tot tot noemenswaardige kansen.

Er moest iets geks gebeuren om een schifting te maken. En zo geschiedde. Bij een spelhervatting na een klein half uur schoof Stefan Tielemans de bal in de voeten van Mouad Hassan. Uiteindelijk maakte de aanvaller van OJC het wel fraai af, met een afstandsschot tegen de touwen: 0-1.

Daarmee hielp Gemert de opponent eigenhandig in het zadel, want de opdracht werd alleen maar complexer. Een schot van Noel van Gerven, een kopballetje van Ralf Kemper; veel meer behelsde de dreiging van Gemert voor rust niet. Het was vanuit de thuisploeg bezien een heel matige eerste bedrijf.

Net als vorige week in Veghel moest Reinald Boeren halverwege aanpassingen doorvoeren. Opnieuw werd Wout Barten gebracht. De tweede helft verliep lange tijd volgens het wensenlijstje van OJC. Gemert had net als voor rust veelvuldig balbezit, maar de onmacht was groot. Uitgespeelde kansen, of zelfs gewone kansen: ze kwamen er eigenlijk  niet.

Gemert bleef het wel amechtig proberen. In de 68e minuut kwam Dylan van Diepen erbij als extra offensieve kracht. Een minuut later had het over en sluiten kunnen zijn voor de zwartwitten. Er was een fenomenale redding van Stefan Tielemans voor nodig om OJC van het scoren af te houden en Gemert in de wedstrijd te houden. In de 74e minuut moesten de Gemertse supporters opnieuw  met de billen knijpen. Van dichtbij ging de bal hoog over.

Langzaam maar zeker was het besef gekomen dat Gemert allang blij mocht zijn als er nog een gelijkspel uit zou rollen. Dat lukte. De goal viel – niet vreemd – uit een standaardsituatie. Dylan van Diepen bracht de bal in vanuit een hoekschop, Noel van Gerven kwam inlopen en plantte zijn hoofd net voor de uitkomende goalie tegen het leer. De bal sloeg net onder de lat binnen: 1-1. Mooie goal.

In de slotfase hoopte Gemert op meer, maar moest het ook oppassen voor een uitbraak van OJC. Uiteindelijk bleef de 1-1 staan. Op voorhand had Gemert daar niet voor getekend, maar gezien het spelverloop namen de zwartwitten er genoegen mee.

De eerstvolgende afspraak is al snel weer: komende zaterdag speelt Gemert opnieuw thuis. Dan is het Zeeuwse Hoek de tegenstander.

GEMERT – Tielemans; Deben (68. Van Diepen), Meyssen, Jacobs, Van den Broek; Brugmans (46. Barten), Achten, Van Gerven; Michels, Kemper, Herman.

Meer wedstrijdfoto’s van onze clubfotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.