Gemert moet buigen voor Vlissingen

6 november 2016

De verre reis van Gemert 1 bleef zondagmiddag zonder beloning. Vlissingen hield de punten in eigen huis door met 2-1 te winnen. Na een goede eerste helft, resulterend in een voorsprong, was de ploeg van trainer Dennis Dekkers in de tweede helft onherkenbaar.

Gemert miste in Zeeland nog altijd een groot aantal spelers. Captain Mark van Dijk zat zijn laatste van drie wedstrijden schorsing uit, Coen Brouwers is nog revaliderend en Ron Jansen kampt met een knieblessure.  Vincent Buijssen keerde terug in de selectie en viel in de 65e minuut in. Na vorige zondag had ook Ronny van den Elzen zich bij de ziekenboeg gemeld. Daardoor had Dennis Dekkers een probleem op de linksbackpositie. Die werd nu ingevuld door Bram Jacobs, die vanuit het centrum naar de flank verhuisde. Kees Brugmans en Jori Vermeulen bemanden het verdedigingshart.

Gemert startte goed in het herfstachtige Vlissingen. Het overwicht in de beginfase vertaalde zich ook in de score. Joost Habraken en Ralf Kemper waren al verantwoordelijk geweest voor wat inleidende beschietingen toen Kemper in de 14e minuut raak prikte: 0-1.

Ook daarna deelden de gasten de lakens uit. Er kwamen meer kansen, onder meer via Kees Brugmans. Zijn kopbal in de 25e minuut werd uit de doelmond gekopt. Tekenend was dat Vlissingen pas vijf minuten voor het rustsignaal voor het eerst dreigend in de buurt van Sven van Ommeren verscheen. De bal ging naast. Even later leidde een goede aanval van de Gemertenaren tot een corner, die vervolgens door Jori Vermeulen over werd gekopt.

De 0-1 bij rust was verdiend en de marge had zelfs hoger kunnen en misschien wel moeten zijn. Er leek in ieder geval geen vuiltje aan de lucht. Maar na rust zag het er plots heel anders uit. Vlissingen wisselde twee keer en schakelde niet een, maar twee tandjes bij. Gemert kreeg het daardoor al snel moeilijker. Bovendien kreeg de ploeg af te rekenen met een flinke portie pech. Zo kwam de gelijkmaker uiterst ongelukkig tot stand: Jens Leijten verwerkte een voorzet niet goed bij de tweede paal en maakte er zelf 1-1 van,  in de 50e minuut. Hoessein Bouzambou gaf de bal nog een laatste tikje.

Vlissingen bleef vervolgens de baas in het veld. Sven van Ommeren moest redding brengen en Jens Leijten haalde een inzet van de lijn. Gemert was het spoor bijster en kwam geen moment meer toe aan het eigen spelletje, waarmee de ploeg voor rust nog dominant was geweest. In de 66e minuut was het raak bij een van de Vlissingse aanvallen. Abdoe Abdenbi maakte er 2-1 van.

Vlissingen had vervolgens verder weg kunnen lopen, maar de marge bleef één goal, waardoor Gemert met één geslaagde aanval alsnog een punt had kunnen meenemen. Daar kwam het niet meer van, maar Jasper Lalisang was wel dichtbij. Hij kopte in de 89e minuut in kansrijke positie over.

Het bleef 2-1 aan de Irislaan in Vlissingen en daarmee incasseerde Gemert de tweede nederlaag van het seizoen. Met de geringe verschillen in de subtop van de hoofdklasse B betekent dat ook meteen een aantal plaatsen op de ranglijst. Gemert staat nu vijfde, Vlissingen hopte over de zwartwitten heen naar de vierde plaats.

Komend weekeinde ontvangt Gemert op eigen veld RKAVV.

GEMERT: Van Ommeren; Leijten, Jori Vermeulen, Brugmans (79. Fonken), Jacobs; Van Berlo, Lalisang, Vissers; Habraken, Kemper, Van Brussel (65. Buijssen).