Gemert moet buigen voor Nuenen: 1-3

8 april 2017

Gemert heeft het zaterdagavond voor eigen publiek niet kunnen bolwerken tegen rksv Nuenen. De ploeg van Dennis Dekkers verloor met 1-3 van de nummer drie van de ranglijst.

Gemert begon zonder Jasper Lalisang (niet helemaal fit), Joost Habraken (geschorst) en Mark van Dijk (weer op de bank na lang blessureleed) aan de goedbezochte derby op sportpark Molenbroek. In het eerste kwartier hielden de ploegen elkaar prima in evenwicht, waarna de thuisploeg voor de eerste schifting zorgde. Een prima doelpunt van Ron Jansen, die de bal in de verre hoek kopte, bracht Gemert op 1-0. Een mooi moment voor de aanvaller, die vorig seizoen nog in het Nuenense groenwit speelde.

Nuenen had voetballend vervolgens het beste van het spel, de spelers vonden elkaar iets gemakkelijker, maar de beste kansen waren voor Gemert. Achteraf kun je zeggen dat Gemert de wedstrijd in de slotfase van de eerste helft een beetje heeft laten liggen. De ploeg was een paar keer dichtbij. Een kopbal van Bram Jacobs belandde op de lat, een weergaloos schot van Ron Jansen over vijftig meter ging net naast en op slag van rust had Coen Brouwers de 2-0 op zijn schoen. De bal rolde langzaam naast.

Hoewel de 1-0 gezien de kansen te mager was, ging de Gemertse aanhang met een goed gevoel de rust in. Ook omdat de ploeg net als tegen IFC en Quick verdedigend nauwelijks iets weggaf. Aanvankelijk bleef dat zo na de hervatting. Tot de 58e minuut. Een snelle, goed uitgespeelde aanval werd door James Raas beklonken met de gelijkmaker: 1-1.

Vervolgens bleef het spel hetzelfde; de ploegen gaven elkaar weinig toe. De wedstrijd, waarbij Mark van Dijk in de 78e minuut zijn rentree maakte, stevende op een gelijkspel af, zo leek het, totdat Nuenen meedogenloos toesloeg. In de 84e minuut tekende Yoeri Sijbers voor de 1-2 en in de slotseconde prikte Dennis van de Reek ook de 1-3 binnen.

Gemert gaat zich nu opmaken voor de kwartfinale van het districtsbekertoernooi, op tweede paasdag tegen sv Meerssen. De winnaar van dat duel plaatst zich voor de eerste voorronde van het ‘grote’ bekertoernooi in het seizoen 2017-2018.

Van Ommeren; Leijten, Van Berlo, Jacobs, Van den Elzen (78. Van Dijk); Brugmans (85. Lalisang), Vissers (85. Buijssen), Brouwers, Van Brussel; Jansen en Kemper.

Zie voor meer wedstrijdfoto’s van Frans Brzoskowski het album op deze site.