Gemert MO19 viert kampioensfeestje!

7 januari 2019

Gemert MO19 is ongeslagen kampioen geworden in de 1e klasse regio 2 in district zuid 2. Zaterdag 5 januari werd daarom een mooi kampioensfeestje gehouden door de meiden.

Een kort verslag van het seizoen:

De kampioenen – met als leiding Andrew Jacobs, Koos Sterken en Mark Vogels –  begonnen met een 3-2 overwinning tegen het sterke Vorstenbossche Boys. Een week later ging de reis naar Helmond, waar aangetreden moest worden tegen het sterke Rood Wit’62. We kwamen al snel op een 2-0 achterstand, maar draaiden dat om naar 2-2. Toch kwam de thuisclub weer op een voorsprong van 2 doelpunten, maar opnieuw kwamen we terug: 4-4. De koek was nog niet op en Rood Wit’62 scoorde net voor rust de 5-4, een domper dus voor ons. Na een peptalk van ons en een highfive van mij (Andrew) moest het dan toch gaan gebeuren in de 2e helft, want hier hoefden we dus echt niet te verliezen. En jawel hoor, het stond heel snel 5-5 en we liepen uit naar een 5-7 overwinning. Dus weer 3 punten op zak. Uiteindelijk trok Rood Wit zich later terug, waardoor de stand in de competitie helemaal werd omgegooid. Helaas bestaat dit team helemaal niet meer, zoals we later doorkregen.
De week erna kwam Brandevoort uit Helmond bij ons op bezoek en we hadden het niet makkelijk maar wonnen deze wedstrijd gelukkig uiteindelijk met 5-4.
Toen lagen we 1 week stil en konden we de accu weer opladen voor het duel met Boekel Sport, dat we met 0-7 wonnen. Ook de week erna – thuis tegen NWC Asten – boekten we een grote overwinning: 9-1.
Toen moesten we voetballen tegen Schijndel/De Wit, maar deze wedstrijd kon door omstandigheden niet doorgaan. De week erna gingen we op bezoek in Sint Oedenrode en sleepten daar een makkelijke 2-12 overwinning binnen.

Vervolgens waren we 2 weken vrij en speelden die 2e zaterdag een oefenwedstrijd bij FC De Rakt in Uden. Ook deze wedstrijd werd er gewonnen met maar 11 speelsters, die toen mee waren. Het werd een mooie 2-7 overwinning tegen een team dat 1 regio hoger speelt, maar wel net als ons ook in de 1e klasse. Na afloop van deze oefenwedstrijd kreeg ik een berichtje van Elja (speelster van Vorstenbossche Boys) dat ze van Schijndel/De Wit gewonnen hadden en was er een klein feestje aan onze zijde, omdat ook zij tot dan toe nog alles gewonnen hadden.

De week erna zouden we de laatste competitiewedstrijd hebben tegen Avesteyn/Heeswijk, maar deze wedstrijd werd helaas afgelast doordat de tegenstander niet genoeg meiden had om tegen ons te voetballen. De KNVB heeft de wedstrijden tegen Schijndel/De Wit en Avesteyn/Heeswijk niet meer ingelast en ons als kampioen aangewezen, omdat wij hetzelfde aantal punten in minder wedstrijden bereikt hadden.

Gemert MO19 had 15 punten uit 5 wedstrijden. Schijndel/De Wit MO19 had 15 punten uit 6 wedstrijden. Vorstenbossche Boys MO19 had 15 punten uit 7 wedstrijden. Het doelsaldo was 43-14, wat later werd omgezet in 36-9 wegens het terugtrekken van Rood Wit’62.

Topscoorster werd Lynn Donkers met 25 doelpunten. Dat werden er later jammer genoeg vijf minder door het schrappen van de wedstrijd tegen Rood-Wit.

Ook in de beker werd er alleen maar gewonnen. In de 1e wedstrijd werd er met 4-6 gewonnen bij Juliana Mill, dat 1 regio hoger speelt. In de 2e wedstrijd kregen we Boekel Sport op bezoek en werd het 4-1 en in de 3e wedstrijd wonnen we met 7-0 van De Zwaluw/Achates. In de 2e ronde moesten we opnieuw naar Juliana Mill,  waar we na een warming-up van welgeteld 12 minuten (vertraging en 1 auto had shirts vergeten). We stonden bij rust op 2-2, Ik heb het eerste half uur van de 1e helft maar beschouwd als de warming-up, want na een half uur ging het pas echt aan het lopen. Dat was in de 2e helft ook wel te zien, want uiteindelijk wonnen we deze wedstrijd nog met 2-6 en zijn we weer een ronde verder in de beker.

Zaterdag 5 januari hebben we ons kampioensfeest gevierd bij Koos en Sylke Sterken thuis. Helaas konden Emma , Maud en Nina er niet bij zijn.

De meeste meiden zijn rond 00.15 uur naar Mambo’s gegaan en de leiding met verschillende ouders hebben nog gefeest tot 01.30 uur, maar toen was het ook echt voor iedereen afgelopen.

Wellicht zijn we bij een volgend feestje wel weer allemaal present.

Verslag: Andrew Jacobs
Foto’s: Ouders van de meiden