Gemert maakt zich op voor uitduel met ADO’20

3 november 2021

Het zijn mooie tijden voor Gemert. In het KNVB bekertoernooi wacht de ploeg in december een confrontatie met eerstedivisionist ADO Den Haag en in de competitie zijn de zwartwitten na de zwaarbevochten 4-2 op Quick nog steeds zonder nederlaag. Aanstaande zondag gaat Gemert op bezoek bij ADO’20 en hoopt het haar ongeslagen status met minimaal een week te verlengen.

ADO’20 staat voor Aanhouden Doet Overwinnen. De club staat bekend om haar goede jeugdopleiding en leverde al een behoorlijk aantal spelers af aan het betaalde voetbal. Zo kwamen onder andere de gebroeders Ben en Daan Rienstra en Jeffrey Gouweleeuw uit voor de Heemskerkse vereniging. De traditionele clubkleuren zijn blauw-wit-zwart.

ADO’20 werd in 2017 kampioen in de hoofdklasse A en komt sindsdien uit in de derde divisie. Ook na het kampioenschap in 2012 kwamen de Heemskerkers enkele seizoenen uit op het hoogste amateurniveau, toen de Topklasse. Grootste rivaal is het bij Gemert niet onbekende Odin’59, dat eveneens afkomstig is uit Heemskerk en uitkomt in de zaterdag derde divisie.

Gemert kan zondag rekenen op een tegenstander die iets wil goedmaken. ADO won twee van haar laatste 3 duels – tegen Quick en Westlandia – maar moest zondag een nederlaag incasseren bij Dongen, 2-1. Op dit moment bezet de ploeg van trainer en oud-prof Roy van der Mije de 6e plaats, op 5 punten van Gemert.

Gemert is dus gewaarschuwd. Onze zwartwitten zijn echter lekker bezig dit seizoen. De huidige derde plaats in de competitie en een plek in de tweede ronde van het KNVB bekertoernooi is meer dan wat menigeen vooraf verwacht had. Daarnaast heeft Gemert al meerdere keren aangetoond dat het – als het voetballend even wat minder is – ook op karakter wedstrijden kan winnen.

Gemakkelijke wedstrijden zijn niet in de derde divisie, daarvoor zijn de krachtsverschillen te klein. Gemert zal ook zondag weer top moeten zijn om haar ongeslagen status te behouden. Een goed resultaat op sportpark de Vlotter zou een extra mooie opsteker zijn met het oog op de zware serie die de zwartwitten voor de boeg hebben: O.S.S.’20 (4e), UNA (2e) en koploper OFC zijn de komende tegenstanders.

De aftrap is zondag op het gebruikelijke tijdstip van 14.00 uur.