Gemert maakt zich op voor spannende weken

23 oktober 2018

Gemert maakt zich op voor een razend spannend slot van de eerste periode. Onze zwartwitten staan na de monsterzege afgelopen zondag tegen SVA Papendorp (0-13) op een mooie derde plaats. De verschillen binnen de top 5 zijn echter zo klein, dat iedere misstap fataal kan zijn.

Voor Gemert staan er in de eerste periode nog 2 wedstrijden op het programma. Aanstaande zondag komt sv Meerssen naar sportpark Molenbroek, een week later gaan de zwartwitten op bezoek bij buurman UDI’19.

Zondag dus eerst sv Meerssen, een goede bekende van onze ploeg. De Zuid-Limburgers vierden in september van dit jaar hun 100-jarig jubileum. Bij de club speelden of werkten in het verleden onder meer  Bert van Marwijk, Eric van der Leur en Erik Meijer.

De geelzwarten – dit seizoen onder leiding van voormalig Nuenen-trainer Miguel van den Dungen –  zijn het seizoen redelijk begonnen. Na de nederlaag afgelopen zondag bij het sterke GVV Unitas (4-2) zijn de Meerssenaren terug te vinden op de 7e plaats. Omdat het duel tegen De Meern door de viering van het 100-jarig jubileum werd uitgesteld, heeft Meerssen nog wel een duel tegoed.

Een opponent dus om rekening mee te houden voor Gemert,  dat te maken zal krijgen met beduidend meer tegenstand dan afgelopen zondag tegen Papendorp. De mannen van Reinald Boeren zullen vol aan de bak moeten om zich de Limburgers van het lijf te houden.

Naast Gemert – sv Meerssen staat zondag ook het duel tussen de koplopers Halsteren en Groene Ster op het programma. Een overwinning kan Gemert dus zomaar op pole position brengen in de strijd om de eerste periodetitel. Voor u als trouwe supporter een reden te meer om onze jongens te komen steunen.

Tijdens en na afloop van de wedstrijd is er in de kantine een Oktoberfest. Gezelligheid gegarandeerd dus!

Graag tot zondag op sportpark Molenbroek, aftrap is om 14.00 uur.