Gemert maakt zich op voor clash in Dongen

24 mei 2022

Het klinkt misschien gek als je uit de laatste 6 wedstrijden slechts één punt haalt, maar nog altijd heeft Gemert de kansen op het kampioenschap in de derde divisie zondag in eigen hand. Als de zwartwitten de laatste drie competitiewedstrijden winnen, dan is de titel binnen. Donderdag (Hemelvaartsdag) gaat Gemert op bezoek bij vv Dongen en moet de eerste van de drie zeges binnengehaald worden.

In de vorm waarin Gemert de laatste weken verkeert, is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar als één ding dit knettergekke seizoen duidelijk is geworden, is dat er niks onmogelijk is. Dus ook zo’n mooi slotscenario niet.

Er zal donderdag vooral mentaal veel gevraagd worden van onze zwartwitten. De teleurstelling was groot en voelbaar op sportpark Molenbroek na de nederlaag tegen vv Hoogland zondag.

Precies drie dagen heeft de ploeg zijn wonden kunnen likken en heeft Reinald Boeren de tijd gehad om de ploeg klaar te stomen voor de ontmoeting in Dongen. De trainer zal er alles aan gedaan hebben om zijn ploeg ervan te overtuigen dat het seizoen nog steeds fantastisch kan eindigen. Een overwinning in Dongen betekent om te beginnen dat er zondag thuis tegen OFC alles is om voor te vechten. Een week later, op Tweede Pinksterdag, wordt het reguliere seizoen afgesloten uit tegen Hollandia.

Een uitwedstrijd bij Dongen is traditioneel lastig voor Gemert. De gezonde sportieve rivaliteit is groot tussen deze twee ploegen, die in het verleden al menig robbertje uitvochten samen. Hoewel er voor de Dongenaren weinig meer op het spel staat en de geelblauwen de competitie rustig kunnen uitspelen, zullen de Gemert de punten zeker niet cadeau doen.

De spanning zal dan ook om te snijden zijn op sportpark de Biezen. Een dagje eerder al, woensdagavond, spelen OFC en ADO’20 tegen elkaar in Oostzaan. Een confrontatie tussen de huidige nummers één en drie. Voor nu althans, want een extra complicatie is dat de wedstrijd O.S.S.’20-Hercules, afgelopen weekend geëindigd in 6-1, overgespeeld moet worden, omdat de thuisploeg een ongerechtigde speler heeft laten meedoen. Die wedstrijd wordt in principe op woensdagavond 1 juni ingehaald.

Maar goed, in deze fase kijkt Gemert niet naar de concurrentie of de ontwikkelingen op andere velden. De zwartwitten focussen zich volledig op zichzelf en hopen daarbij ook in Dongen op de steun van de achterban. Ook voor de supporters waren de nederlagen van de afgelopen weken bittere pillen, maar juist nu heeft de ploeg de fans hard nodig.

Daarom roepen we iedereen met een zwartwit hart op om donderdag naar Dongen te komen om als één man achter onze ploeg te gaan staan. Er rijdt een supportersbus naar Dongen. Meer info over hoe je je kunt inschrijven, vind je hier.

De wedstrijd begint om 14.00 uur. Graag tot donderdag!