Gemert maakt er heerlijke show van: 8-1

22 april 2018

Gemert heeft zondagmiddag geweldig uitgehaald tegen Nuenen. De zwartwitten wonnen op het zonovergoten sportpark Molenbroek met liefst 8-1 en bezorgden de Gemertse supporters daarmee een heerlijke middag.

Wat werd het een fraaie show! Er staat weliswaar niets meer op het spel voor de Gemertenaren, maar dit was wel een prima aanloop naar de halve finale van de beker, komende donderdag op eigen veld tegen Groene Ster.

En ook speelt er op de achtergrond nog wel iets; de strijd om de topscorerstitel in de hoofdklasse B. Dat gevecht werd geleid door Nuenen-spits Thom van de Donk met 22 doelpunten. Rob van Sonsbeek (O.S.S., 21) en Ruben Rodrigues (19) volgden. Maar toen zondagmiddag het laatste fluitsignaal klonk had de fijnbesnaarde Gemertse aanvaller de rollen volledig omgedraaid. Ruben scoorde liefst vijf (!) keer, was de onbetwiste uitblinker en nestelde zich met 24 doelpunten aan de top van de topschuttersranglijst. Het is een mooie uitdaging om die positie vast te houden in de resterende vier competitieduels.

Absoluut hoogtepunt van de wedstrijd viel te noteren in de 26e minuut.  Ruben Rodrigues loert er altijd op, vorige week tegen Jong FC Den Bosch ging  de bal nog nipt over. Maar tegen Nuenen was het wel raak. En hoe! Een lob, ongeveer vanuit de middencirkel, zeilde achter Nuenen-keeper Danilo Verus in de touwen. Werkelijk een prachtgoal!

Het betekende reeds de 3-0. Dat de beslissing zo vroegtijdig zou vallen, had overigens niemand zien aankomen in de eerste minuten. Het klinkt misschien vreemd, maar de beginfase was duidelijk voor de groenwitten, die  zich tot twee keer toe meldden voor Bono Barten. Met wat kunst en vliegwerk hield de Gemertse goalie zijn  doel schoon.

Daarna begon de Gemertse machine te draaien. Jasper Lalisang tekende voor de 1-0 na een assist van Youri van Brussel. Lalisang was ook betrokken bij de 2-0. Zijn inzet werd nog gekeerd door Verus, maar die was vervolgens kansloos op de geplaatste rebound van Rodrigues.

Nuenen werd in de eerste helft dronken gespeeld door de zwartwitten, die er steeds meer zin in kregen en zich niet gehinderd voelden door de warmte. Nuenen mocht blij zijn met slechts drie tegentreffers in de eerste 45 minuten.

Iedereen rekende op een ander Nuenen na rust, maar Gemert sloeg die illusie snel aan barrels. In de eerste vijf minuten na de hervatting liepen de zwartwitten volledig over de streekgenoot heen. Ruben Rodrigues tekende voor zijn vierde van de avond in de 49e minuut, drie minuten later gevolgd door de 5-0.

Nuenen lag op apegapen, slaagde er niet meer in om een vuist te maken en hield achterin open huis. Ralf Kemper maakte er 6-0 van en Ruben Rodrigues tilde zijn persoonlijke teller naar vijf goals en de stand naar 7-0. Een eigen goal van Dennis van Rooij, die een hoge bal met zijn kruin schampte, redde de twijfelachtige eer voor Nuenen, dat vervolgens lijdzaam moest toezien dat Ralf Kemper zijn tweede van de middag en de vijftiende van het seizoen binnenwerkte. De 8-1 is een van de grootste competitieoverwinningen van Gemert ooit, maar zeker niet de grootste; bijna een jaar geleden won Gemert bijvoorbeeld met 9-1 van het toen al ontmantelde Gestel.

Het werd al met al het uiterst vrolijke en vermakelijke middag voor het zwartwitte kamp. De ploeg van Dennis Dekkers leeft zo met veel vertrouwen toe naar de halve finale van de beker tegen Groene Ster. Die wedstrijd wordt komende donderdag (26 april) op sportpark Molenbroek gespeeld om 20.00 uur. De entree is gratis.

GEMERT: Barten; Leijten (62. Van den Elzen), Jacobs (73. Van Rooij), Brugmans, Van Berlo, Brouwers (73. Van Osch), Groen, Lalisang, Rodrigues, Kemper en Van Brussel.

Nog meer wedstrijdfoto’s van Peter van Hout: zie het album op deze site.