Gemert lijdt dure thuisnederlaag tegen EHC/Heuts

22 januari 2017

Gemert 1 is de tweede competitiehelft met een 0-1 nederlaag op eigen veld tegen EHC/Heuts slecht begonnen. In een duel dat eigenlijk geen winnaar verdiende  was een mooie treffer van Lars Gulpen diep in de tweede helft voldoende voor EHC/Heuts om de punten mee naar Zuid – Limburg te nemen.

Gemert, waar Coen Brouwers en Ron Janssen weer een basisplaats hadden gekregen na hun blessures en waar aanvoerder Mark van Dijk weer vanaf het middenveld speelde waardoor Yoeri Vissers op de reservebank moest plaatsnemen, speelde een moeizame wedstrijd tegen EHC/Heuts. De ploeg speelde in een laag tempo en was slordig in de passing, waardoor er voor rust nauwelijks mogelijkheden ontstonden voor het doel van de goed georganiseerd spelende tegenstander. EHC/Heuts kon zelf ook voor geen gevaar zorgen, zodat er voor rust weinig viel te genieten voor de in redelijke getale opgekomen toeschouwers. Pas 4 minuten voor rust veerde iedereen op toen de Zuid-Limburgers op voorsprong leken te komen maar de paal een achterstand voor Gemert voorkwam.

Na rust bleef het spelbeeld ongewijzigd. Gemert had weliswaar een licht veldoverwicht maar kwam niet tot kansen en EHC ging zich gedurende de tweede helft steeds meer toeleggen op het verdedigen van de gelijke stand. Pas in het laatste kwart van de wedstrijd kwam het duel wat op gang . Nadat Yoeri Vissers na 63 minuten Joost Habraken was komen vervangen, kreeg  Youri van Brussel enkele minuten later de kans om Gemert op voorsprong te zetten. Maar helaas voor Gemert stuitte hij op de attent reagerende  EHC doelman.

Dit was voor Gemert coach Dekkers het sein om met Jeffrey Driessen een extra spits in te brengen, teneinde een beslissing te forceren. Enkele minuten later sloeg het noodlot voor Gemert echter toe toen Lars Gulpen met een mooi schot van afstand Gemert doelman Sven van Ommeren het nakijken gaf, 0-1. In de slotfase probeerde Gemert nog wel om het tij te keren, maar de ploeg kwam behoudens een goed schot van Yoeri Vissers niet meer in de buurt van de gelijkmaker.

Tot overmaat van ramp liep Coen Brouwers in de slotminuten ook nog tegen zijn tweede gele kaart aan, zodat hij met rood naar de kant moet. Al met al een wedstrijd voor Gemert om snel te vergeten.

Zie voor meer foto’s van Frans Brzoskowski het album op deze site!