Gemert laat Peka Kroef Trofee aan UDI’19

7 augustus 2021

Gemert heeft zaterdagavond geen beslag kunnen leggen op de Peka Kroef Trofee. De traditionele oefenwedstrijd tegen UDI’19, op het altijd gezellige sportpark De Smelen in Odiliapeel, eindigde in 2-1 in het voordeel van de hoofdklasser.

De voorbereidingsklassieker werd in de voorbije jaren vaak in warme tot zeer warme omstandigheden afgewerkt. Vorig jaar was het 37 graden toen de zwartwitten en de tricolores aftrapten. Maar deze zaterdag was het anders. Na een half uur moest scheidsrechter Witlox uit Berlicum de wedstrijd zelfs afbreken vanwege naderend onweer. Na een flinke pauze werd het duel hervat voor twee keer een half uur. Nog steeds in de regen, maar het onweer was overgedreven.

Het was geen beste pot, die Gemert en UDI’19 zaterdagavond op de mat legden. Daarvoor was het aantal vloeiende aanvallen en uitgespeelde kansen te gering. Gemert had wel continu een veldoverwicht, maar de ploeg strandde te vaak in het zicht van de haven. Gemert was te slordig, het ontbrak aan de goede laatste pass, waardoor de keeper van de Udenaren slechts mondjesmaat werd getest.

Ook de Gemertse goalies, Stijn Goossens (voor rust) en Stefan Tielemans (tweede helft), kregen het nooit druk. Toen de wedstrijd vanwege het onweer werd stilgelegd, stond er nog 0-0 op het scorebord.  De openingstreffer kwam direct na de hervatting en kwam op naam van Jaouad Chraou: 1-0 voor UDI.

Gemert bracht de stand niet veel later in evenwicht. Een voorzet van Jens Leijten werd teruggekopt door Ralf Kemper, waarna Jorzolino Falkenstein de bal binnengleed: 1-1.

De beslissing viel in het laatste half uur en erg ongelukkig. Ralf Kemper miste een penalty nadat Joop Daniëls onreglementair was gevloerd in het strafschopgebied, zijn inzet werd gekeerd. Een paar tellen later was het aan de andere kant wel raak. Een voorzet van voormalig Gemert-speler Tufan Koca werd bij de tweede paal onbewust en onbedoeld binnengelopen door Gregory Lammers, 2-1.

De oefenwedstrijd tegen Achilles Veen, gepland voor komende dinsdag, gaat niet door. De ploeg uit Veen heeft zich afgemeld. Het eerstvolgende duel voor Gemert is de confrontatie tegen VVOG uit Harderwijk, komende zaterdag. Dat duel vindt plaats op de accommodatie van Vriendenschaar in Culemborg en begint om 14.30 uur.

Startopstelling Gemert: Goossens, Leijten, Jacobs, Van Loon, Van den Broek, Lammers, Habraken, Den Dekker, Daniëls, Kemper, Falkenstein.

Wissels: Tielemans, Mezziani, Lentjes, Van Diepen, Ben Rouba, Jorg van Zutphen.