Gemert laat zege in blessuretijd uit handen glippen

23 maart 2022

Lange tijd leek Gemert woensdagavond tegen hekkensluiter DEM op weg naar een nieuwe driepunter. In de laatste tien minuten slaagde een fel aandringend DEM er echter in om de 3-1 achterstand weg te poetsen zodat er na ruim 95 enerverende minuten een 3-3 eindstand op het scorebord stond op Sportpark Molenbroek.

De eerste aanval in de wedstrijd was gelijk raak voor Gemert, Ralf Kemper reageerde in de 9e minuut attent op een voorzet van Joost Habraken en zorgde van dichtbij voor 1-0. Beide ploegen maakte er hierna een leuke eerste helft van waarin DEM niet onderdeed voor Gemert maar de zwartwitten het gevaarlijkst waren.

Met name Dylan van Diepen was in de eerste helft goed op dreef en zorgde met zijn rushes regelmatig voor gevaar. In de 25e minuut was Gemert dichtbij een tweede treffer maar de goed genomen vrije trap van Willem den Dekker ging rakelings naast. Vijf minuten voor rust kwam Gemert alsnog op 2-0 toen een vrije trap van Ralf Kemper van richting werd veranderd en achter de kansloze DEM doelman verdween, een lucky maar daarom niet minder lekker.

In de tweede helft had Gemert de wedstrijd aanvankelijk redelijk onder controle. DEM was weliswaar de bovenliggende partij maar echt gevaarlijk werden de Beverwijkers niet. De aansluitingstreffer van DEM in 62e minuut kwam dan ook uit de lucht vallen maar bracht wel de spanning volledig terug in de wedstrijd, 2-1.

DEM zette nog eens extra aan en Gemert kon steeds minder onder de druk uit komen. Toch leek in de 80e minuut de buit binnen voor de zwartwitten toen Bram Jacobs op schitterende wijze een corner binnenkopte, 3-1.

Helaas voor Gemert kwam DEM een minuut later ook uit een corner alweer terug tot 3-2 en was de spanning voor de tweede keer terug in de wedstrijd. Een fel slotoffensief van de gasten volgde. Gemert wankelde maar leek stand te houden totdat ruim in de blessuretijd een vrije trap van DEM alsnog in het Gemertdoel verdween, 3-3.

Duur puntverlies voor Gemert in de strijd om de eerste plaats maar ook een terecht punt voor DEM dat zeker op basis van de tweede helft een punt verdiende.

Meer foto’s van de wedstrijd van Peter van Hout in het album op deze site.