Gemert krijgt te weinig in Oss: 1-1

19 februari 2017

Gemert heeft zondagmiddag een punt overgehouden aan de wedstrijd tegen OSS’20: 1-1. Daarmee kon het zwartwitte kamp na afloop niet tevreden zijn. Immers, de ploeg domineerde de hele tweede helft, maar slaagde er niet in om zichzelf te belonen.

Het veld in Oss was hobbelig en daardoor moeilijk bespeelbaar. Gemert en OSS’20 gaven elkaar elkaar voor rust weinig toe. De zwartwitten kwamen na een kwartier op achterstand. Het doelpunt diende zich niet aan, maar viel uit een standaardsituatie. Een vrije trap werd ingedraaid en bij de eerste paal binnengewerkt door Ferdy van de Berg.

Terwijl beide ploegen soms erg slordig  in de passing waren, probeerde Gemert na de tegentreffer aan te haken. De Gemertenaren kregen goede schietkansen via Yoeri Vissers en Ron Jansen. Een inzet van Mark van Dijk werd geblokt, maar binnen een minuut haalde de Gemertse captain alsnog de trekker over. Een prachtige bal in de kruising zorgde voor de gerechtigde 1-1.

Gemert kwam voor rust nog één keer goed weg, toen Tom Pijnenburg en Metim Alkir het van dichtbij probeerden, maar Sven van Ommeren niet konden passeren.

In de tweede helft was het spelbeeld duidelijk. Gemert was heer en meester en dwong OSS’20 steeds verder terug. Dat leverde ook kansen op, maar – niet voor het eerst dit seizoen – de ploeg van Dennis Dekkers liet het na om de overmacht te vertalen in de score. Het moet gezegd dat het Gemert in deze fase ook niet meezit; de bal valt nét niet goed.

Zo leek een schot van Ron Jansen rijp voor de 1-2, maar de keeper kreeg er nog een vingertop achter. In tweede instantie kopte Youri van Brussel de bal op de paal.

OSS’20 was voetballend de onderliggende partij, maar kwam toch nog tot een tweetal gevaarlijke momenten. Zo moest Sven van Ommeren kordaat ingrijpen bij een inzet van dichtbij van Van de Berg.

Daarna was Gemert toch weer de gevaarlijkste. De zwartwitten waren continu bij de les en wonnen de slag met name op het middenveld, waar de meeste persoonlijke duels in het voordeel van Gemert uitvielen. De tweede treffer leek in de maak bij een kopbal van Jori Vermeulen. Het leer werd verlengd en in de touwen geduwd door Bram Jacobs. Dat gebeurde in buitenspelpositie, waarbij het de vraag was of de bal van Vermeulen sowieso over de lijn zou zijn gerold. In de slotfase was Ron Jansen alsnog dichtbij de 1-2, maar zijn kopbal stuitte terug via de paal.

In de laatste fase werd het spel rommeliger. Vervelend moment was de tweede gele kaart voor Mark van Dijk. Er was weinig aan de hand bij een duel op het middenveld, maar de scheidsrechter liet zich foppen door een schreeuw en veel theater van OSS’20-verdediger Van Huijgevoort. Het is al het derde rood voor de Gemertse captain in het lopende seizoen, maar nog geen enkele uitsluiting was zonder discussie terecht. En die van gistermiddag zeker onterecht.

Zo bleef het 1-1 op sportpark De Rusheuvel en dat was voor Gemert teleurstellend gezien de veldverhoudingen na rust. De equipe heeft nu een weekje vrij vanwege carnaval en gaat zich dan opmaken voor de uitwedstrijd tegen Halsteren. Dat duel werd in januari afgelast en is nu gepland voor zondag 5 maart.

GEMERT: Van Ommeren; Leijten, Jori Vermeulen, Jacobs, Van Berlo; Habraken (75. Buijssen), Van Dijk, Vissers, Lalisang; Van Brussel, Jansen.