Gemert nieuwe koploper na zege op Westlandia!!!

20 maart 2022

Gemert heeft de eerste plaats in de derde divisie overgenomen van OFC. Gemert worstelde zich zondagmiddag door een treffer van Ralf Kemper een kwartier voor tijd voorbij Westlandia. Omdat koploper OFC op eigen veld onderuit ging tegen Hercules leverde de zwaarbevochten zege de zwartwitten ook nog eens de eerste plaats in de derde divisie op.

Gemert had in de eerste helft weinig te vrezen van Westlandia en had met een beetje meer precisie en scherpte de wedstrijd al voor rust kunnen beslissen. Zo kon de sterk spelende Dylan van Diepen in de 20e minuut net niet bij een voorzet van Jens Leijten en had een gevaarlijke inzet van Van Diepen vijf minuten later een beter lot verdiend.

Na een half uur spelen leek Gemert eindelijk op voorsprong te komen maar werd een kopbal van Ralf Kemper met het nodige geluk door een Westlandia-speler uit het doel gewerkt. Vlak voor rust kreeg Gemert nog tweemaal de mogelijk om op voorsprong te komen, maar eerst stuitte de weggestuurde Joop Daniëls op de keeper en even later belandde een inzet van Joost Habraken op de paal.

De tweede helft, die omdat de scheidsrechter niet geheel fit leek wat later begon, liet een heel ander beeld zien. Westlandia beet wat meer van zich af en Gemert ging in de jacht op de bevrijdende openingstreffer steeds stroever spelen. Kansen bleven dan ook lange tijd uit en het ging er steeds meer op lijken dat Gemert zich met een gelijkspel tevreden zou moeten stellen.

Maar zoals al zo vaak dit seizoen knokten de zwartwitten zich ook nu weer naar een zege. Een kwartier voor tijd leverde Dylan van Diepen een perfecte voorzet af die door topscorer Ralf Kemper even zo fraai met het hoofd werd afgerond, 1-0.

Dat de zege in de slotfase nog wat hoger had kunnen uitvallen, zal de zwartwitten een zorg zijn, zeker toen even later bleek dat OFC zich had verslikt in Hercules (1-2) en de ploeg van Reinald Boeren de nieuwe lijstaanvoerder is in de derde divisie.

Als de nieuwe koploper treedt Gemert aanstaande woensdagavond, opnieuw voor eigen publiek, aan tegen het DEM uit Beverwijk.

Opstelling Gemert: Tielemans, Brugmans, Van Loon , Jacobs. Leijten, Lammers, Habraken (82. Falkenstein), Den Dekker, Van Diepen, Kemper, Daniëls (56. Mezziani)

Meer wedstrijdfoto’s van Peter van Hout in het album op deze site.