Gemert knokt zich knap terug en wint!

21 mei 2023

Gemert 1 verdiende zondag een groot compliment voor de manier waarop de ploeg zich terugknokte. Tegen DEM stond de ploeg net na rust op een uitzichtloze 0-2 achterstand, maar uiteindelijk werden toch drie punten bijgeschreven. Na een enerverende tweede helft pronkte een fraaie 3-2 op het scorebord.

De remonte was niet meer verwacht. Er stond voor de thuisploeg niets meer op het spel, maar Gemert wilde per se niet met een kansloze nederlaag afscheid nemen van het thuispubliek en rechtte de rug. Daarmee dwongen de zwartwitten respect af bij de aanhang, die onverwachts nog drie keer kon juichen.

De goals hadden ook allemaal een eigen, mooie verhaal. De eerste Gemertse treffer kwam van de voet van Jorzolino Falkenstein, die zijn laatste wedstrijd voor de Gemertse aanhang zo extra cachet gaf. De tweede Gemertse treffer kreeg de krabbel van Jasper Waalkens. De dribbelaar toonde in zijn laatste duel voor de Gemertse toeschouwers nog een keer zijn veelgeprezen specialiteit: hij draaide een vrije trap in de kruising.

En de winnende treffer, in blessuretijd, was van Ralf Kemper. Dat is niet zo vreemd – de spits is immers opnieuw clubtopscorer – maar de voorzet kwam van de voet van Erwin van den Broek. En dat is wel bijzonder. De back raakte geblesseerd in de thuiswedstrijd tegen UDI’19 op 11 september, maar keerde zondagmiddag terug in de selectie en onderscheidde zich dus meteen met een assist.

Zo werd het een onderhoudende zondagmiddag op sportpark Molenbroek. Overigens zag het er daar in de eerste helft niet naar uit. De ploegen gaven elkaar weinig toe, maar in de warme voorjaarszon was er voor beide doelen weinig spectaculairs te beleven. In de beginfase was DEM een paar keer dreigend, terwijl ook Ralf Kemper een kans kreeg.

In de 31e minuut kwam de thuisploeg op achterstand door een goal van Timo Wolters, die de 0-1 binnenprikte en Gemert zo in de achtervolging dwong.

Gemert kwam met de beste intenties uit de kleedkamer voor het tweede bedrijf, maar moest eerst nog een flinke opdoffer incasseren. Thom de Vries maakte er in de 48e minuut 0-2 van; een belangrijk doelpunt voor de Beverwijkers, die tot zondag nog kans maakten op de derde periodetitel.

Op dat moment leken de kaarten wel geschud, maar dat liet Gemert niet over zijn kant gaan. De ploeg kreeg nieuwe hoop door de treffer van Jorzolino Falkenstein (1-1) en voerde de druk op het doel van DEM vervolgens flink op. De ploeg geloofde er nog in en werd beloond door de geweldige freekick van Jasper Waalkens. Wat is het toch fijn om een speler in je selectie te hebben waarbij elke vrije trap rondom de zestien een grote kans op een doelpunt is.

Inmiddels was het een aantrekkelijk schouwspel geworden. Gemert wilde nog meer dan dat ene punt en bleef de achterhoede van DEM in de slotminuten uitdagen. Jasper opnieuw, Geert Oerlemans en Yentl Meyssen kregen schietkansen. In blessuretijd was het alsnog raak. De scherpe voorzet vanaf links was van Erwin van den Broek en met een katachtige kopbal maakte Ralf Kemper er fraai 3-2 van.

Maar daarmee was de wedstrijd nog altijd niet gespeeld, want DEM liet zich niet onbetuigd en probeerde het nog in de dying seconds. Zo was er nog een prachtredding van Romeo Okonkwo nodig om de zege veilig te stellen. Dat lukte, waardoor Gemert het thuispubliek in het allerlaatste optreden van het seizoen op een driepunter kon trakteren.

Volgende week reist de selectie af naar HSC’ 21 in Haaksbergen voor het slotakkoord.

GEMERT: Okonkwo; Deben (65. Migchels), Meyssen, Jacobs, Fleuren (77. Van den Broek), Brugmans (65. Van Zutphen), Lammers (77. Oerlemans), Waalkens, Falkenstein, Kemper, Herman (77. Kizir).

Meer wedstrijdfoto’s van onze fotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.