Gemert klopt Venray en bekert verder

16 december 2016

Gemert 1 heeft zich donderdagavond geplaatst voor de volgende ronde van de KNVB districtsbeker. De ploeg van trainer Dennis Dekkers klopte eersteklasser Venray: 1-0.

Het duel met de Limburgers werd gespeeld op het veld van UDI’19 in Uden. Venray weigert voorlopig nog op kunstgras te spelen in verband met het debat over de mogelijke gezondheidsrisico’s. Omdat de bekerronde op korte termijn afgerond moet worden, besloot de KNVB om de wedstrijd te verplaatsen.

Gemert startte in Uden met Mark van Dijk in de basis. De captain is terug van een schorsing. Voorin stond Ron Jansen geposteerd, zijn eerste basisplaats na enkele weken blessureleed. Ralf Kemper en Youri van Brussel ontbraken op sportpark Parkzicht.

De zwartwitten speelden een zeer moeizame wedstrijd. De ploeg grossierde in misverstanden en slordigheden. Toch was Gemert wel beter dan Venray en kwam de equipe in de eerste helft tot een aantal kansen en kansjes. De beste mogelijkheid was voor Ron Jansen, die de bal na een goede aanval over rechts voor het inschuiven had maar hoog over schoot.

In de tweede helft kreeg Gemert een penalty na een overtreding op Jansen, maar de inzet van Joost Habraken werd gekeerd door de Venrayse goalie. Zo leek het een lastige avond te worden voor de Gemertenaren, maar de net ingevallen Jeffrey Driessen bracht een kwartier voor tijd verlichting. Een knappe vrije trap van Yoeri Vissers werd in de rebound binnengewerkt door de aanvaller, die zich daarmee meteen tot matchwinner kroonde.

Gemert bereidt zich  nu voor op de laatste wedstrijd van 2016: komende zondag op eigen veld tegen Chevremont.

Gemert: Van Ommeren; Leijten, Brugmans, Jacobs (68. Fonken), Van Berlo;, Lalisang, Van Dijk, Vissers, Habraken, Jansen (65. Driessen), Buijssen.