Gemert klopt UDI’19 in Odiliapeel: 4-1

6 augustus 2022

Gemert heeft de oefenwedstrijd tegen divisiegenoot UDI’19 met 4-1 gewonnen. De Gemertse doelpunten kwamen op naam van Ralf Kemper, T-Shawn Illidge, Safa Kizir en Jorzolino Falkenstein.

Het is inmiddels een mooie traditie; elk jaar begin augustus kruisen de streekgenoten de degens op het complex van gastheer rksv Odiliapeel. Op het altijd gezellige sportpark De Smelen gaat het dan om een trofee, gekoppeld aan de naam van een van de sponsoren van de club. De laatste jaren was dat Peka Kroef, dit jaar Braks Groep, omdat dit bedrijf veertig jaar hoofdsponsor is van rksv Odiliapeel.

Zowel Gemert als UDI’19 was zaterdag niet compleet. Bij Gemert ontbraken bijvoorbeeld Jasper Waalkens, Erwin van den Broek, Hazem Ben Rouba, Wout Barten en Geert Oerlemans. Kianu Verlinden is nog altijd geblesseerd.

De jonge middenvelder Mahad Abdi kreeg een basisplaats toebedeeld. Ralf Kemper keerde terug. De spits miste het einde van vorig seizoen en het begin van de voorbereiding. Tegen UDI’19 kreeg hij de aanvoerdersband om de arm en had hij vier minuten nodig om zich te onderscheiden. Foutief uitverdedigen van UDI’19 leidde tot een onderschepping van Safa Kizir, waarna Ralf de bal voor het inschuiven had: 1-0.

In het vervolg had UDI’19 goede kansen om de schade te repareren. Met name Jeroen van Schoonhoven werd een paar keer in positie gebracht, maar de spits had zijn vizier zo vroeg in het seizoen nog niet op scherp staan. Het doelpunt viel aan de andere kant en was erg fraai. T-Shawn Illidge, de speler van de O23-beloften die in de oefencampagne al veel minuten krijgt in het eerste elftal, kreeg de bal aangespeeld, draaide behendig weg en haalde vervolgens snoeihard uit. Mooie goal hoor, 2-0.

Na rust zorgde Tufan Koca – ex-speler van Gemert en inmiddels al jaren een van de dragende krachten van UDI’19 – voor de aansluiting met een streep van afstand, die Gemert-doelman Stefan Tielemans kansloos liet, 2-1.

Gemert en UDI’19 gaven elkaar weinig toe, maar Gemert gaf verdedigend na rust niets meer weg en liet aanvallend soms aardige dingen zien. Zo vestigde Safa Kizir een paar keer de aandacht op zich. Een knappe kopbal van hem, na een voorzet van Kees Brugmans, zorgde een kwartier voor tijd voor de 3-1. Jorzolino Falkenstein had ook wat fraais in petto. Hij zette een solo in vanaf de linkerkant en rondde het zelf af, waarmee hij de wedstrijd in zijn plooi legde.

Veel conclusies vallen doorgaans niet te trekken uit voorbereidingswedstrijden, maar de 4-1 was wel lekker na de 6-1 nederlaag tegen GVVV vorige week. Komende dinsdag gaat de oefencampagne verder met een thuiswedstrijd tegen Achilles Veen. Aanvang op sportpark Molenbroek is 20 uur.

GEMERT: Tielemans, Brugmans, Verhoeven, Jacobs, Migchels (61. Van Lee), Lammers, Abdi (56. Meyssen/65. Van Zutphen), Zwanen, Kizir, Kemper (61. Falkenstein), Illidge (75. Michels).

Meer foto’s van de wedstrijd van Frans Brzoskowski in het album op deze site.